کد خبر: ۲۸۰۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴

سازمان حقوق بشر اروپا: آيت‌الله نمر در زندان آل سعود شکنجه شده است

رئيس سازمان حقوق بشر اروپا- عربستان در مونيخ تاکيد کرد (آيت‌الله نمر) در زندان‌هاي سعودي شکنجه شده است.

علي الديسي در مصاحبه با شبکه تلويزيوني الميادين اعلام کرد: آيت الله نمر باقر‌النمر در زندان زير شکنجه شديد قرار گرفته است. وي با اشاره به صدور حکم اعدام شيخ نمر تاکيد کرد که در صدور اين حکم حتي معيارهاي قانوني بر اساس قوانين داخلي عربستان هم رعايت نشده است.الديسي که در گذشته تجربه زندان آل سعود را داشته با اشاره به شيوه‌هاي وحشتناک شکنجه در زندان‌هاي عربستان اعلام کرد که موارد زيادي از شکنجه در زندان‌هاي عربستان ثبت شده است.دو هفته پيش دادگاهي در عربستان آيت‌الله نمر را به اتهام فتنه‌انگيزي مذهبي به اعدام تعزيري محکوم کرد. اين حکم اعتراض‌هاي جهان اسلام را به دنبال داشته است.