تظاهرات ضددولتي مردم مجارستان در اعتراض به وضع ماليات بر اينترنت
بيش از 10هزار نفر از مردم مجارستان با برپايي تظاهرات در شهر بوداپست، خواستار لغو پيشنهاد نخست وزير براي وضع ماليات بر اينترنت شدند.
به گزارش تسنيم، معترضان مجارستاني پيشنهاد «ويکتور اوربان»، نخست وزير اين کشور براي وضع ماليات بر اينترنت را تازهترين اقدام مغاير با دموکراسي در اين کشور ارزيابي کرده و خواستار لغو آن شدند.
يکي از سازماندهندگان اين تظاهرات در اين باره تاکيد کرد: «هيچ مالياتي بر اينترنت وجود نخواهد داشت. ما جلوي آن را خواهيم گرفت. اگر اين ماليات ظرف 48 ساعت آينده لغو نشود ما مجددا باز خواهيم گشت.»
تشديد بحران اقتصادي و کسري بودجه دولتهاي اروپايي باعث شده، مقامات اين کشورها به اجراي سياستهاي سنگين رو بياورند. با تشديد بحران اقتصادي در مجارستان وزير اقتصاد اين کشور سهشنبه گذشته خواستار وضع ماليات نيم يورو براي انتقال هر گيگابايت اطلاعات از طريق اينترنت شده بود که اين اقدام خشم مردم مجارستان را برانگيخته است.
وضع ماليات براي اينترنت نشاندهنده اوج وخامت اوضاع در اروپا است. مجارستان يکي از بدهکارترين کشورهاي اروپايي به شمار ميرود که دولت اين کشور براي تامين منابع درآمدي بودجه 2015 ميلادي اين پيشنهاد را ارائه کرده است.
چندي پيش حتي خبر رسيد، برخي کشورهاي اروپايي براي نجات خود اقدام به فروش بخشهايي از خاک خود کردهاند. يونان از جمله اين کشورهاست که چندي پيش براي اداره کشور مجبور شد چند جزيره خود را به قطر بفروشد!