kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴

تقدیر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از اشاعه هنر دینی توسط سازمان تبلیغات اسلامی (اخبار ادبی و هنری)

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: هنر واقعی در دین است و ارائه هنر دینی به جامعه می‌تواند بخش زیادی از نیازهای جامعه را پاسخگو باشد. خوشبختانه سازمان تبلیغات اسلامي در این زمینه بسیار موفق بوده و توانسته از هنر به‌عنوان یک ابزار قوی برای انتقال مفاهیم مختلف استفاده کند.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دیدار جمعی از اعضای اين كميسيون، با حجت‌الاسلام محمد قمي، رئیس سازمان تبليغات اسلامي و معاونان اين سازمان در محل يادمان هفتم تير در مجموعه فرهنگي سرچشمه، با اشاره به پیشرفت‌های سازمان تبليغات در زمینه تبلیغ و ترویج احکام و قوانین اسلام اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری در حوزه مأموریت‌های خود پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند. به‌ویژه آن‌که سازمان تبلیغات در مشارکت با نهادهای مختلف برای اقدامات بزرگ و جریان‌ساز موفقیت خوبی داشته است.
وی نقش سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر را بسیار مؤثر دانست و افزود: باید توجه داشت که دین ظرفیت بسیار خوبی برای آثار و تولیدات هنری به دست ما می‌دهد و ارائه هنر دینی به جامعه می‌تواند بخش زیادی از نیازهای جامعه را پاسخگو باشد. خوشبختانه سازمان تبلیغات در این زمینه بسیار موفق بوده و توانسته از هنر به‌عنوان یک ابزار قوی برای انتقال مفاهیم مختلف استفاده کند.
آقاتهرانی با عنایت به تلاش‌های حجت‌الاسلام قمی در سازمان تبليغات، او را فردی فعال و انقلابی دانست و تأکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی آبروی نظام است و همان‌طور که رهبر انقلاب در فرمایشات‌شان به نقش و اهمیت جدی و خدمات و برکات این مجموعه اشاره کرده‌اند، ما نیز به نوبه خود دوست داریم که این سازمان به‌عنوان اصلی‌ترین متولی ترويج و تعميق فرهنگ دينی در نظام جمهوري اسلامي همیشه موفق‌ترین، بهترین و پاسخگوترین در زمینه‌ فرهنگ و ابعاد مختلف فرهنگی باشد.