kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۷۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
پنتاگون اعتراف کرد

73 حمله مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکا؛ 62 سرباز آمریکایی زخمی شدند(!)

 
سرویس خارجی-
یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا گفته است نیروهای این کشور در عراق و سوریه در حدود ۴۰ روز گذشته ۷۳بار مورد حمله قرار گرفته‌اند و در جریان این حملات حداقل 62 سرباز آمریکایی زخمی شده‌اند.
در واکنش به بیش از هفت دهه اشغالگری و نسل‌کُشی تدریجی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» 
را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و ضربه‌ای مهلک به این رژیم زدند. این رژیم که ناتوان از جلوگیری از این عملیات بود برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و شروع به بمباران این منطقه کرد تا انتقامش را از کودکان غزه بگیرد. حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملاً چراغ سبز و مجوزی برای تل‌آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. اما حزب‌الله لبنان از همان فردای عملیات در حمایت از مردم غزه وارد گود شد و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا، را زیر فشار برد. چند روز بعد و مقاومت اسلامی عراق به گود وارد شد و بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا فشارها مضاعف شود.
نگاهی به نقش حمایتی مقاومت عراق
وقتی خبر می‌رسد که 7هزار تن سلاح آمريكايي به دست صهیونیست‌ها رسیده است که مردم بی‌پناه غزه را قتل‌عام کنند، آمریکایی‌ها نباید انتظار حاشیه امن در منطقه غرب آسیا را داشته باشند. نتیجه این می‌شود که پایگاه‌های اشغالگران در منطقه به اهداف مشروع جریان مقاومت اسلامی تبدیل شود. یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا به فاکس‌نیوز گفته است نیروهای آمریکا در عراق و سوریه از روز ۱۷ اکتبر (25 مهر) تا 24 نوامبر (3 آذر) ۷۳بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. آن‌طور که فارس نوشته است، این مقام پنتاگون که اشاره‌ای به نام او نشده گفته که سه مورد از این حملات روز گذشته اتفاق افتاده‌اند. پیش از این «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا آخرین آمار حملات به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه را ۶۶ مرتبه اعلام کرده بود. سینگ طی نشستی خبری در پنتاگون تأیید کرد که بر اثر حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه، ۶۲ نظامی این کشور مجروح شده‌اند. گفتنی است، چنان‌که اشاره شد، از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ده‌ها پایگاه آمریکا در منطقه هدف قرار گرفته‌اند. مقاومت عراق آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین می‌داند.
نگاهی به نقش حزب‌الله
حزب‌الله که از روز دوم عملیات طوفان الاقصی 
(7 اکتبر؛ 16 مهر) مستقیماً وارد نبرد با دشمن صهیونیستی شد و دوشادوش رزمندگان فلسطینی تاکنون جنگیده است، برخلاف اشغالگران، در مرحله اول توانست به مهم‌ترین هدف اعلام‌شده خود در جنگ برسد. در حال حاضر جبهه جنوب لبنان نیز تحت تأثیر آتش‌بس موقتی قرار دارد که از صبح جمعه در غزه برقرار شده اما هیچ‌کس هنوز نمی‌تواند درباره آتش‌بس در جنوب لبنان یا عدم وقوع درگیری‌های گسترده میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی تضمینی بدهد. چنان‌که فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) هشدار داد که هرگونه تشدید تنش در جنوب لبنان ممکن است پیامدهای ویرانگری داشته باشد. حملات نظامی شدید حزب‌الله به مواضع ارتش اسرائیل و شهرک‌های صهیونیستی که موجب فرار اسرائیلی‌ها از آنجا شد و تلفات سنگینی به دشمن وارد کرد، صهیونیست‌ها را سردرگم کرده و آنها نتوانستند در عملیات زمینی در غزه آن‌گونه که می‌خواستند تمرکز کنند و دستاوردی محقق سازند. به این ترتیب می‌توان گفت حزب‌الله سهم بسزایی در مجبور کردن رژیم صهیونیستی به پذیرش آتش‌بس داشت؛ آن هم در شرایطی که سران سیاسی و نظامی این رژیم گفته بودند قبل از نابودی حماس و آزادی همه اسرای اسرائیلی هیچ آتش‌بسی وجود نخواهد داشت. دستاورد بعدی که حزب‌الله در جنگ غزه تاکنون محقق ساخته، تجسم عملی وحدت عرصه‌های مقاومت است. ورود مستقیم حزب‌الله به میدان نبرد علیه دشمن صهیونیستی مقدمه‌ای برای ورود سایر جبهه‌ها از جمله مقاومت عراق و یمن بود؛ تا جایی که هیچ‌یک از پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه از حملات مکرر مقاومت عراق در امان نماندند. علاوه‌بر آن، جنبش انصارالله نیز که مستقیماً جنگ با صهیونیست‌ها را آغاز کرده، با عملیات‌های موشکی و پهپادی پیشرفته خود همه را شگفت‌زده کرده و توقیف کشتی اسرائیلی در دریای سرخ نقطه اوج عملیات‌های نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی بود. با وجود اینکه محور آمریکایی طی دهه‌های گذشته در تلاش برای ایجاد اختلافات فرقه‌ای بین مسلمانان منطقه بوده و سعی داشت حزب‌الله را به عنوان یک گروه مقاومت شیعی، در برابر اهل تسنن قرار دهد؛ اما امروز می‌بینیم که محافل سنی چگونه فداکاری و غیرت شیعیان حزب‌الله برای دفاع از مسلمانان سنی فلسطین را ستایش می‌کنند؛ آن هم در شرایطی که کشورهای بزرگ عربی نتوانستند حتی در گفتار یک موضع قاطع ضد صهیونیست‌ها اتخاذ کنند.
حزب‌الله: اسرائیل مجبور به پذیرش آتش‌بس شد
خبر دیگر آن‌که طبق اعلام رسانه‌های لبنانی، «شیخ نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت: «اگر بخواهیم رویداد‌های غزه را ارزیابی کنیم، باید بگوییم که بعد از ۴۹ روز تصمیم گرفته شد که آتش‌بس موقت قابل‌تمدید ایجاد شود و اسرائیل خواهان آتش‌بس نبود، بلکه مجبور به پذیرش آن شد، زیرا رژیم صهیونیستی شعار آزادی اسرا از طریق حمله زمینی را سر داده بود و بعد‌ها معلوم شد که حتی یک اسیر هم از طریق حمله زمینی آزاد نکرد، بلکه تقریبا ۶۰ نفر از آنها نیز در این عملیات کشته شدند.» وی تأکید کرد: «یکی از رهبران حماس به ما گفت که زیرساخت‌های مقاومت در زیرزمین در این مدت هیچ آسیبی ندیده و بعد از پایان آتش‌بس اگر دشمن بازگردد، ما نیز بازخواهیم گشت و اقدامات غافلگیرکننده‌ای‌خواهند دید که در طول عمرشان ندیده‌اند.» به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: «ما از طریق مقاومت در نبرد حق علیه باطل هستیم؛ نبرد آزادی زمین از اشغالگران و بازگرداندن قدس. این نبرد مختص فلسطینی‌ها نیست، بلکه نبرد همه ما است، نبرد امنیت فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی است، این نبرد، نبرد استقلال است و این جرثومه یعنی اسرائیل خطری برای همه طرف‌ها است.»