kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۵۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
رئیس سازمان محیط‌زیست:

هزار ایستگاه شارژ خودروی برقی تا پایان سال احداث می‌شود

رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: حدود 150 ایستگاه شارژ برقی در تهران و کرج به راه افتاده و تا پایان سال حداقل به هزار ایستگاه خواهد رسید.

علی سلاجقه در مورد اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا در روزهای سرد سال به خبرگزاری فارس اظهار داشت: در جلسه آخر هیئت دولت این مسئله را مطرح کردم؛ کارهای خوبی نیز در حال انجام است از جمله برقی کردن وسایل نقلیه عمومی؛ شهرداری تهران و برخی دیگر از کلانشهرهای کشور حدود هزار دستگاه اتوبوس برقی وارد خواهند کرد.
سلاجقه با بیان اینکه برقی‌کردن تاکسی‌ها در دستورکار قرار دارد، افزود: حدود 150 ایستگاه شارژ برقی در تهران و کرج به راه افتاده است و تا پایان سال حداقل به هزار ایستگاه خواهد رسید. خوشبختانه دستورالعمل اساسی که برای وسایل نقلیه در نظر گرفتیم در حال عملی شدن است. وی در پاسخ به این سؤال که آیا محدودیتی برای نیروگاه‌ها و صنایع وضع شده است یا خیر، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده است که خیلی سراغ سوخت‌های آلوده‌کننده در نیروگاه‌ها و صنایع نرویم. سلاجقه در مورد محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای نیروگاه‌هایی که از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، بیان داشت: این کار را انجام می‌دهیم ولی زمانی که مصلحت کشور باشد و شعام (شورای عالی امنیت ملی) دستور دهد مسئله دیگری است؛ ولی ما محدودیت را در چارچوب نیازهای کشور وضع می‌کنیم.