kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۵۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹

«طوفان‌الاقصی» محور جدید کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت (اخبار ادبی و هنری)

انصاری‌نژاد از اضافه شدن یک بخش جدید به بیست‌ و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت خبر داد و گفت: «طوفان الاقصی» محور جدید کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت است که شاعران تا 10آبان مهلت خواهند داشت.
 
 
 
حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد، شاعر و دبیر علمی بیست‌ و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت، به عملیات شجاعانه «طوفان ‌الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی حماس در سرزمین‌های‌اشغالی ‌اشاره کرد و گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در کودک‌کشی و قتل زنان و کودکان نقض آشکار تمام قوانین و ضد بشریت است و جامعه جهانی باید نسبت به آن واکنش نشان دهد.
دبیر علمی بیست‌ و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت عنوان کرد: با توجه به جنایاتی که علیه کودکان و زنان مظلوم در سرزمین‌های ‌اشغالی صورت گرفته است به نظر می‌رسد نقش هنرمندانه شاعران و رسالتی که برای یک هنرمند می‌توان ترسیم کرد از هر زمانی بیشتر باشد لذا شخصاً از تمام «شاعران کودک» به‌طور ویژه درخواست می‌کنم درباره این وقایع و ظلمی که نسبت به کودکان صورت می‌گیرد، بی‌موضع نباشند و آثارشان را به کودکان غزه و تمام مناطق ‌اشتغالی تقدیم کنند. 
این شاعر درباره مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره عنوان کرد: آخرین زمان دریافت آثار در تمام بخش‌های کنگره و محور جدید تحت عنوان «طوفان الاقصی» تا ۱۰ آبان‌ماه خواهد بود و این زمان قابل تمدید نیست. آثار این بخش به‌صورت یک کتاب مجزا در کنگره چاپ و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ترجمه آن صورت خواهد گرفت تا ابعاد بین‌المللی آن به‌صورت ویژه تقویت شود. 
او درباره دیگر محور و موضوعات امسال کنگره گفت: دفاع مقدس، ولایت محوری و جهاد تبیین؛ دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت؛ دفاع مقدس و جنگ نرم؛ دفاع مقدس، کودک و نوجوان؛ دفاع مقدس و نقش زنان؛ دفاع مقدس و مضامین عاشورایی؛ دفاع مقدس و شهدای روحانی؛ دفاع مقدس، دانشجو و دانش‌آموز؛ طنز در شعر دفاع مقدس و دفاع مقدس و سرود و ترانه موضوعاتی است که شاعران می‌توانند آثارشان را برای دبیرخانه‌های ما ارسال کنند.