kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۵۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
اعزام اولین گروه از ورزشکاران به بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو

پاداش یکسان برای ورزشکاران آسیایی و پاراآسیایی وزیر ورزش: کمیته‌ اشتغال قهرمانان در دولت تشکیل شده است

کیومرث ‌هاشمی درباره ‌اشتغال قهرمانان و ملی‌پوشان گفت: کمیته‌ای در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده که در صورت امکان شغل‌های بلاتصدی برداشته شود و به شغل‌های ستاره‌دار تبدیل شوند؛ به‌طوری که هر زمان قهرمانان و مدال‌آوران بازنشسته شدند این شغل‌ها نیز حذف شود.
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی روزهای ۲۲ تا ۲۸ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۳۰ مهر تا ۶ آبان سال ۱۴۰۲) در شهر‌ هانگژو برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران با نام «فرزندان ایران» و با شعار «ایمان، ایران، افتخار» با 210 ورزشکار در این دوره بازی‌ها شرکت می‌کند. کمال جوانمرد سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو روز گذشته اعلام کرد اولین گروه از کاروان «فرزندان ایران» شامگاه دوشنبه ۲۴ مهرماه تهران را به مقصد‌ شانگهای ترک کرد. سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو گفت: کاروان «فرزندان ایران» با شعار «ایمان، ایران، افتخار» در ۱۶ رشته ورزشی و با ۲۱۰ ورزشکار (۱۲۸ ورزشکار مرد و ۸۲ ورزشکار زن) به چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو اعزام خواهد شد. جوان‌ترین ورزشکار کاروان فاطمه بیات ۱۳ ساله از رشته شطرنج توان‌یابان و مسن‌ترین ورزشکار اسدالله عظیمی ۶۴ ساله از رشته پارادوومیدانی هستند.
وی افزود: نمایندگان کشورمان در ۱۶ رشته ورزشی مردان و ۱۱ رشته ورزشی زنان به رقابت می‌پردازند. در این دوره از بازی‌ها رشته‌های پاراتکواندو و پاراکانو برای اولین‌بار است که برگزار می‌شود و ما نیز در این دو رشته نماینده خواهیم داشت. ضمن اینکه برای اولین‌بار در دو رشته پاراوزنه‌برداری بانوان و شطرنج توان‌یابان نیز شرکت‌کننده داریم.
جوانمرد خاطر نشان کرد: همانند ادوار گذشته کاروان ایران با همراهی یک سرپرست معنوی عازم بازی‌ها خواهد شد و برای این دوره از بازی‌ها آواد الداغی دختر گرانقدر شهید حمید الداغی که به «شهید غیرت» نیز معروف است، در کنار ملی‌پوشان حضور دارد. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان نیز در کسوت سرپرست فرهنگی در کنار ملی‌پوشان خواهد بود.
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی در پایان گفت: ملی‌پوش پرافتخار کشورمان ساره جوانمردی نیز به‌عنوان پرچمدار کاروان در مراسم افتتاحیه حضور دارد و در کسوتی جدید به‌عنوان مادر- قهرمان در این دوره از بازی‌ها شرکت می‌کند. ملی‌پوشان تیم‌های بوچیا، دوچرخه‌سواری، گلبال، بسکتبال با ویلچر، بخشی از ملی‌پوشان تیم پارادوومیدانی، شطرنج، فوتبال نابینایان و پاراکانو شب گذشته تهران را به مقصد ‌شانگهای ترک کردند و پس از آن عازم‌ هانگژو شدند.
لازم به یادآوری است که در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ به میزبانی جاکارتا ایران با کسب ۵۱ مدال طلا، ۴۲ مدال نقره و ۴۳ مدال در رده سوم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت. 
بازدید وزیر از اردوی تیم ملی والیبال نشسته
اما پیش از اعزام کاروان ورزشی کشورمان به بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو، کیومرث ‌هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از اردوی تیم‌های ملی والیبال نشسته مردان و زنان ایران گفت: به سهم خودم روز پارالمپیک را به جامعه جانبازان و توان‌یابان ورزش کشور تبریک و تهنیت می‌گویم. خدا را شاکر هستم که امروز توفیق حاصل شد که در جمع بچه‌های والیبال نشسته مردان و زنان اعزامی به پاراآسیایی ‌هانگژو حضور پیدا کنم و از نزدیک مصائب و مشکلات‌شان را بشنویم و خدا قوت و خسته نباشید به مجموعه دست‌اندرکاران، کادر فنی و بچه‌ها بگوییم.
وزیر ورزش افزود: هدف من از این بازدید این است که به شما خسته نباشید بگویم به‌خاطر زحماتی که طی بیست‌وسه اردو پشت‌سر گذاشتید. کار سخت و سنگینی در‌ هانگژو خواهید داشت اما با انگیزه‌ای که از شما سراغ دارم می‌توانید شعار ما می‌توانیم را نهادینه کنید.
هاشمی تصریح کرد: اینکه در ذهن‌تان بحث پرچم، مدال و سرود جمهوری اسلامی ایران را مرور می‌کنید دنیایی ارزش دارد و قابل احترام است‌. عرصه ورزش برد و باخت و تلاش است امیدوارم برابر چین میزبان مسابقات بهترین عملکرد را از خود ارائه دهید. وی همچنین درباره خواست ملی‌پوشان برای حضور در رقابت‌های انتخابی کسب سهمیه پارالمپیک اظهار کرد: در این خواسته مشکلی وجود ندارد و با حمایت اسبقیان حضور شما در رقابت‌های انتخابی پارالمپیک برای کسب سهمیه فراهم خواهد شد. اما درباره خواسته دوم (اشتغال ورزشکاران)، بعد از دیداری که با رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از مدال‌آوران داشتیم، قرار شد موانع کار برطرف شود. وی به ملی‌پوشان والیبال نشسته زنان گفت: شما به‌عنوان سفیر کشور در بازی‌های پاراآسیایی حضور پیدا خواهید کرد که امیدوارم موفق باشید.
وزیر ورزش اضافه کرد: مجموعه پاراآسیایی و پارالمپیکی نیاز به حمایت ویژه‌ای از طرف مجموعه وزارت ورزش، کمیته ملی پارالمپیک و خانواده این رشته ورزشی از جمله فدراسیون جانبازان و توان‌یابان کشور دارد. کیومرث هاشمی درخصوص پاداش مدال‌آوران بازهای پاراآسیایی ‌هانگژو گفت: همان پاداشی که برای بچه‌های آسیایی اعلام شده برای بچه‌های پاراآسیایی نیز همان خواهد بود و تفاوتی نخواهد داشت. پاداش پای سکو جزو وظایف کمیته ملی پارالمپیک است، اما به‌عنوان وزارت ورزش پاداش ما مثل پاداش آسیایی است که انجام خواهد شد.
تشکیل کمیته ‌اشتغال قهرمانان در دولت 
وزیر ورزش در بخش دیگری از صحبت‌هایش درخصوص مشکلات شغل ورزشکاران عنوان کرد: شغل یک قانون است که به تصویب رسیده، اما در اجرا مشکلاتی دارد. معمولاً دستگاه‌ها می‌گویند شغل‌هایی که ورزشکاران می‌خواهند باید بلاتصدی باشد و مشکلات اینچنینی دارد. کمیته‌ای در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده و در حال بررسی است تا شغل‌های بلاتصدی را بردارند. شاید خیلی از ادارات این پست‌ها را نداشته باشد و شغل به نام او به تعبیری شغل‌های ستاره‌دار ایجاد شود. یعنی خود فرد که شاغل می‌شود به نام ایشان شود و وقتی بازنشسته می‌شود نیز این شغل حذف خواهد. نهاد نه‌تنها فقط در مورد شغل بلکه در مورد تحصیل و تسهیلات نیز تلاش می‌کند تا دغدغه این عزیزان برطرف شود.