kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۴۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
معاون وزارت آموزش و پرورش:

کلاس بدون معلم نداریم

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: علی‌رغم مشکلات پیش آمده، در حال حاضر کلاس بدون معلم
نداریم.
به گزارش ایسنا، علی فرهادی در ویژه‌برنامه گفت‌وگوی زنده از شبکه شاد اظهار داشت: امسال افزایش تعداد دانش‌آموزان، تعداد زیاد بازنشستگان و ناترازی در جذب دانشگاه فرهنگیان بی‌سابقه بود که باعث شد با مشکلاتی مواجه شویم اما با همت معلمان توانستیم ساماندهی خوبی انجام دهیم و در حال حاضر کلاس بدون معلم نداریم.
فرهادی افزود: با برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری، تا پایان مهرماه قریب به ۱۱ هزار نفر به مدارس برای معلمی اعزام می‌شوند.
وی با‌اشاره به اعتراضات فرهنگیان به رتبه‌بندی بیان داشت: بعد از اعلام نتایج رتبه‌بندی، حدود ۳۲۰ هزار نفر از همکاران به رتبه خود اعتراض کردند و تقاضای تجدیدنظر داشتند. رتبه‌بندی، کار بزرگی بود که آغاز شد و باید خداقوت بگوییم به کسانی که این کار را آغاز کردند چرا که اگر در سال گذشته اجرا نمی‌شد، یک قانون بر زمین می‌ماند و اجرای آن در سال بعد با مشکل مواجه می‌شد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اعتراضات رتبه‌بندی به سه دسته تقسیم شده و حدود ۶۳ هزار نفر که احتمال ارتقای رتبه آنها وجود دارد، حدود۵۰ هزار نفر از آنها در کانون‌های ارزیابی مورد ارزیابی قرار گرفت و رتبه‌ها تغییر و احکام جدید صادر و در حقوق شهریورماه آنها اِعمال شد و معوقات این همکاران نیز از ابتدای سال پرداخت شد.
فرهادی ادامه داد: قسمت دوم نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که بعد از مرحله شهرستان و استان به‌عنوان هیئت ‌ممیزه مرکزی در تهران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که به‌زودی و تا یکی دو ماه اخیر کارش انجام می‌شود. بنابراین معلمان نگران نباشند، اعتراضات به موقع رسیدگی می‌شود.