kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۴۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
درخواست نماینده ولی‌فقیه در لرستان از مسئولان کشور:

حل مشکلات لرستان نیازمند توجه ویژه مسئولان کشور است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: انبوه مشکلات لرستان  به‌ویژه  بیکاری و تورم جوانان و خانواده‌ها را رنج می‌دهد که رفع آنها نیازمند توجه ویژه مسئولان کشور است. 
 
 
 
خرم‌آباد- خبر‌نگار کیهان:
 
حجت‌الاسلام شاهرخی  در خطبه‌های نماز جمعه افزود: در استان لرستان طی چند دهه مشکلات متعدد انباشته شده و کسی انتظار ندارد در طول دو سال عمر دولت این کاستی‌ها و مشکلات رفع شود. اما مسئولان کشور، سران سه قوه و... توجه کنند که انبوه مشکلات چند دهه لرستان نیازمند نگاه مخصوص و ویژه‌ای است.
نماینده ولی فقیه درلرستان با تاکید براینکه حل مشکلات لرستان نیازمند افزایش قابل‌توجه اعتبارات است، افزود: وضعیت ‌اشتغال پایدار در لرستان خوب نیست و متاسفانه تورم و بیکاری جوانان و خانواده‌های آنها را رنج می‌دهد.
 نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه صنایعی در لرستان داریم که سال‌ها است تعطیل بوده و گاهی در دستگاه قضائی و گاهی در دستگاه اجرائی پیگیری‌هایی شده؛ اما هنوز به آن نتیجه مطلوب نرسیده است، تصریح کرد: از مسئولان کشور و سران سه قوه درخواست می‌کنم توجه بیشتری به لرستان داشته باشند و این استان را در جهت خروج از این وضعیت، تورم، بیکاری و... و رسیدن به نقطه مطلوب همراه با تحول و جهش کمک کنند.
وی با بیان اینکه لرستان 6555 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: مردم همیشه در صحنه لرستان نیازمند توجه فوری و ویژه مسئولان کشور هستند.
حجت‌الاسلام شاهرخی با تبریک هفته ناجا، تقدیم 13 هزار شهید این نیرو در راه تامین امنیت را نشانه رشادت‌های آنان برشمرد و افزود: تاکنون حدود 500 نفر از دلاوران نیروی انتظامی لرستان به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند و من سال ،66 یک بار در کانال اطلاع‌رسانی‌ام از این عزیزان به عنوان قدر‌دانی نام برده‌ام.
 حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید بر اینکه جوامعی که به سمت بی‌حجابی و معاشرت با حرام رفته‌اند در نهایت گرفتار امراض روحی و جسمی مانند ایدز شدند، تصریح کرد: گسترش طلاق، افزایش اضطراب و افسردگی و افت تحصیلی ایجاد شده از تبعات منفی بی‌حجابی است که الان جوامع غربی با این مشکلات رو‌به‌رو هستند.
 نماینده ولی فقیه در لرستان؛ حجاب را از ضروریات دین برشمرد و افزود: امروز هزاران دختر عفیف، نجیب، باحجاب، به عالی‌ترین درجات علمی رسیده‌اند و حجاب عامل رشد و پیشرفت آنها بوده است.
وی گفت: خداوند در وجود زن و مرد علاقه قرار داده، خلقت انسان چنین است و این علاقه باید در قالب پیمان ازدواج شکل بگیرد تا نسل بشر ادامه پیدا کند.
وی تأکید کرد: هر کسی در محیط خانه آزاد است به هر شکلی باشد، محیط خانه، محیط خصوصی است، اما خیابان و محیط آموزشی و اداری، عرصه عمومی است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد: وظیفه حاکمیت و مردم متدین در نظام اسلامی ترویج نمادها و نشانه‌های مذهبی در جامعه از جمله حجاب است، باید با کار رسانه‌های جذاب و قوی، تسهیل و دسترسی به پوشاک اسلامی با قیمت مناسب، مقابله با تولید و توزیع پوشاکی که مروج بدحجابی و برهنگی است، نظارت بر محتوای فضای مجازی و فیلم‌های خانگی، تذکر لسانی، معرفت‌افزایی، مقابله با گروه‌هایی که هدف‌مند طراحی و برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند تا بی‌حجابی را گسترش دهند، باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام شاهرخی، بیان داشت: یقیناً آنهایی که پشت ‌صحنه این ماجرا هستند، بدانند که با وجود حوزه‌های علمیه، مبلغان دینی، مساجد، نمازهای جماعت، جمعه، خانواده‌های متدین و انقلابی و دیندار امکان ندارد که دشمن بتواند بی‌حجابی را بر این کشور مسلط کند.