معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در پاسخ به کیهان:
3 میلیون و 354 هزار گردشگر خارجی در نیمه نخست امسال وارد کشور شدند
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ورود سه میلیون و 354 هزار گردشگر خارجی به کشورمان طی 6 ماه نخست امسال خبر داد.
به گزارش کیهان، نشست خبری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری در ایران، روز دوشنبه 3 مهرماه برگزار شد.
علی اصغر شالبافیان در این نشست با اشاره به برنامههای متعدد برای روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری، اظهار داشت: بیش از ۱۵۰ برنامه استانی در بیش از ۶۰ شهرستان با مشارکت تمامی ذینفعان و فعالان گردشگری استانها اجرا میشود.
شالبافیان در ارتباط با طرح لغو روادید با کشورها بیان داشت: با توجه به دستور رئیسجمهوری طرح لغو روادید کاملی را آماده و به دستگاه ذی ربط ارائه کردهایم که در حال بررسی است. همچنین در ارتباط با لغو روادید گروهی روسیه، لغو روادید تورهای گروهی ۵ تا ۵۰ نفر از ماه گذشته صورت گرفت و اولین گروه روز چهارشنبه وارد کشور میشوند. تسهیل ورود گردشگران چینی با قرار گرفتن ایران در فهرست مقاصد مورد تایید چین نیز هموار شده و رشد خوبی داریم.
وی با بیان اینکه در نیمه اول سال ١۴٠٢ شاهد رشد 38 درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور بودیم، در مورد تمهیدات برای رسیدن به هدف ورود ۱۵ میلیون گردشگر خارجی به کشور گفت: در این حیطه نیازمند تحول در ناوگان هوایی کشور و تسهیل ویزا هستیم. در حوزه اقامتی نیز با توجه به تمهیدات صورت گرفته، شاهد تحول خواهیم
بود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان در مورد جزئیات ورود گردشگران خارجی به کشور توضیح داد: در 6 ماه نخست امسال تعداد سه میلیون و 354 هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشورمان شدند. برنامه ما در بازارهای گردشگری، نوعی نگاه متوازن به بازارهای مختلف است و توجه به برخی از بازارها مانند کشورهای همسایه و کشورهایی چون چین و روسیه به معنای نفی بازارهای سنتی و خصوصاً کشورهای اروپایی نیست، به این دلیل که منافع بخشی از بخش خصوصی ما نیز از سالهای قبل در این بازارها بوده است.
شالبافیان افزود: علیرغم حوادث سال گذشته در کشور، ما شرکت در نمایشگاههای اروپایی را با قوت ادامه دادیم و این روند در سال جاری نیز ادامه یافته است. در بازارهای گردشگری توجه ما فقط معطوف به چین نیست و نگاهی جامع به سایر کشورها داریم. علاوهبر اینها، شرکت در نمایشگاههای بینالمللی، نشستهای تجاری و توجه به بازارهای سنتی نیز با قوت در حال پیگیری است.