تداوم گافهای جریان تخریب
رسانه منتقد دولت افتضاح روحانی را به پای رئیسی نوشت
برخی رسانهها اخیرا با انتشار آماری که در آن به کاهش شدید مصرف برخی اقلام خوراکی اساسی از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ اشاره شده، این آمار را به عملکرد دولت سیزدهم نسبت داده و به همین بهانه به دولت تاختند؛ در حالی که این آمارها محصول عملکرد دولت گذشته است.
به گزارش ایرنا، عصر روز شنبه خبری در برخی رسانههای مخالف دولت سیزدهم منتشر شد که در آن با استناد به تغییر مصرف برخی از اقلام خوراکی اساسی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، رئیسجمهور و کابینه وی را مورد هجمه و حتی توهین قرار دادند. بدیهی است شرایط کنونی اقتصاد و وضعیت فعلی معیشت عامه مردم، مورد رضایت هیچ یک از اعضای دولت نیست و تمام تلاش دولتمردان در جهت بهبود تدریجی معیشتی است که در دهه ۹۰ به میزان بیسابقهای آسیب دیده است. با این حال هجمهای اینچنین به دولت و انتساب فجایع دهه ۹۰ به دولت سیزدهم و توهین به اعضای کابینه رئیسی با استناد به چنین خطای فاحشی، هیچ نسبتی با یک نقد منصفانه و کارشناسی ندارد. طنز تلخ این خبرسازی، توهین بیشرمانه یکی از این رسانههاست که اعضای دولت سیزدهم را به بیدرایتی متهم کرده، در حالی که خود از درک سادهترین ارقام عاجز است و هنوز نمیداند فجایع سالهای ۹۰ تا ۱۴۰۰ محصول عملکرد دولت مورد حمایت آنان یعنی دولت یازدهم و دوازدهم است. دولتی که با وجود شعارهای متعدد، معیشت مردم را به بدترین وضع پس از انقلاب رسانده، عامل عقبماندگیهای بسیار شده و اکنون دولت سیزدهم میراثدار و در پی حل همان بحرانهاست.
تکذیب ادعای دیگر اصلاحطلبان
طی روزهای اخیر برخی رسانههای اصلاحطلب داخلی و همچنین رسانههای ضدانقلاب خارجی در خبری به نقل از رئیس اتحادیه سوپرمارکتداران و مواد پروتئینی تهران مدعی شدند که قدرت خرید مردم ایران نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است. داوود فکوری، رئیس اتحادیه سوپرمارکتداران و مواد پروتئینی تهران هم روز گذشته در واکنش به این اخبار گفت: اگر ادعای رسانههای معاند درباره کاهش مصرف ۵۰ درصدی مواد غذایی درست بود، اکنون باید شاهد تعطیلی اغلب کارخانهها میبودیم.
غیرواقعی و مضحک بودن این آمار برای کارشناسان کاملا مشخص است چراکه نصف شدن قدرت خرید مردم قطعا به معنای نصف شدن تقاضای کل برای کالاهای اساسی و مصرفی مردم و نیمهتعطیل شدن همه کارخانجات و بیکار شدن نصف کارگران خواهد بود. یعنی از حدود ۲۰ میلیون شاغل در کشور باید ۱۰ میلیون نفر آن در سال جاری بیکار میشدند. این در حالی است که به علت رونق ایجادشده در اقتصاد کشور، طبق آخرین آمار نرخ بیکاری به کمترین رقم سالیان اخیر رسیده است. رئیس اتحادیه سوپرمارکتداران و مواد پروتئینی تهران، خبر منتشرشده در شبکههای معاند به نقل از وی مبنی براینکه «به دنبال گرانیها در ایران، قدرت خرید مردم بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است» را تکذیب کرد و افزود: کاهش ۵۰ درصدی توان خرید مردم منطقی نیست و من چنین حرفی نزدم. رئیس اتحادیه سوپرمارکتداران و مواد پروتئینی تهران اظهار داشت: خبرگزاریهای معاند کارشان انتشار اخبار حاشیهای، دروغ، کذب و غیرواقعی است و تاکنون مصاحبهای با آنها نداشتهام. فکوری، کاهش ۵۰ درصدی توان خرید مردم را غیرواقعی دانست و تصریح کرد: براساس گزارشهای رسیده، فروش سوپرمارکتها مقدار ناچیزی کاهش یافته که البته این کاهش خرید، در پی افزایش نرخ برخی اقلام مواد غذایی مانند ماکارونی، لبنیات، رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی و غیره بوده است. به این صورت که خریداری که پیش از این برای مراجعه کمتر به سوپرمارکت ممکن بود سه بسته ماکارونی و یا دو قوطی رب گوجه فرنگی خریداری کند اکنون در خرید روزانه خود یک بسته ماکارونی و یک قوطی رب گوجه فرنگی را خریداری میکند. رئیس اتحادیه سوپرمارکتداران و مواد پروتئینی تهران تاکید کرد: اگر کاهش مصرف ۵۰ درصدی مواد غذایی داشتیم، اکنون باید شاهد تعطیلی اغلب کارخانهها میبودیم اما تاکنون کارخانهای از چرخه تولید خارج نشده و همچنان با توان گذشته خود فعالیت میکنند. فکوری افزود: اکنون انواع مواد غذایی، پروتئینی، کالاهای اساسی، لبنیات، بهداشتی و شوینده به وفور محصول در سوپرمارکتها موجود است.