kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۳۵۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
تشکر رسمی النصر به خاطر میزبانی ایران
باشگاه النصر عربستان با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال، به خاطر میزبانی ایران از این تیم تشکر کرد.
باشگاه النصر عربستان با ارسال نامه‌ای رسمی به فدراسیون فوتبال ایران، برای میزبانی ایران از تیم عربستان رسما تشکر و قدردانی کرد. النصر عربستان اولین تیم عربستانی بود بعد از نزدیک به ۷ سال، به ایران سفر کرد تا به میزبانی یک باشگاه ایرانی دیداری برگزار کند. پیش از این دیدار نمایندگان ایران و عربستان در کشور ثالث برگزار می‌شد. تیم فوتبال النصر عربستان در جریان هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا، سه‌شنبه ۲۸ شهریور در ورزشگاه آزادی میهمان پرسپولیس بود که در نهایت هم دو بر صفر به پیروزی رسید.
یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا این خبر را تایید کرد.
سرانجام نبیل با پرسپولیس بست!
نبیل باهویی با عقد قرارداد یک‌ساله رسما به پرسپولیس پیوست.
عصر دیروز و پس از ساعتی حضور در باشگاه پرسپولیس، نبیل باهویی از ساختمان این باشگاه خارج شد و اعلام کرد که قرارداد یک‌ساله خود را امضا کرده است.
باهویی 32 ساله البته در روز پایانی فرصت ثبت قرارداد بازیکنان برای لیگ قهرمانان آسیا به پرسپولیس ملحق شده بود اما امور نهایی قرارداد خود را دیروز پشت‌سر گذاشت. این مهاجم سوئدی که یک عضویت ناکام در تیم ‌هامبورگ را هم پشت‌سر گذاشته، مهاجم موردنظر رضا درویش برای تقویت خط حمله پرسپولیس است و یحیی گل‌محمدی اعلام کرده که بدون هماهنگی او به پرسپولیس اضافه می‌شود. باهویی فصل گذشته پیراهن القطر در لیگ ستارگان قطر را بر تن داشت و موفق شد با این تیم جزو شش تیم نخست جدول لیگ ستارگان قطر شود و به این شکل مجوز بازی در لیگ برتر ایران را به دست آورد.
باشگاه پرسپولیس مدعی است که بعد از جذب نبیل باهویی نیز هنوز این تیم به سقف بودجه خود نرسیده اما از سوی دیگر سایر باشگاه‌ها اعتقاد دارند پرسپولیس از این سقف عبور کرده است. قرارداد نبیل باهویی با پرسپولیس یک‌ساله است و این بازیکن که بیشتر وینگر بازی کرده تا مهاجم نوک تا پایان فصل در ترکیب سرخپوشان حضور خواهد داشت.
بررسی میدانی وزیر ورزش از وضعیت ورزشگاه آزادی
کیومرث هاشمی آخرین وضعیت ترمیم چمن ورزشگاه آزادی را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
درپی دستور ویژه وزیر ورزش و جوانان برای رسیدگی به وضعیت چمن ورزشگاه آزادی و اقدامات انجام‌شده در روزهای اخیر، کیومرث هاشمی پیش از ظهر دیروز از آخرین روند ترمیم چمن استادیوم این مجموعه بازدید کرد و دستورات لازم را برای انجام هرچه سریع‌تر رسیدگی به آن تا پیش از دیدار نماینده ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان صادر کرد.
در این بازدید مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و مهیار عسگریان، رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز حضور داشتند.در جریان این بازدید، عسگریان توضیحات لازم را درباره نحوه ترمیم چمن ورزشگاه آزادی به وزیر ورزش و جوانان ارائه کرد. در حال حاضر با افزایش نیروهای پیمانکار، ترمیم چمن ورزشگاه آزادی سرعت بیشتری به خود گرفته است.
۵ گزینه جایگزینی ژسوس در الهلال
باشگاه الهلال برای انتخاب جایگزین ژسوس ۵ مربی بزرگ را در نظر گرفته است که از بین آنها دست به انتخاب خواهد زد.
الهلال با هدایت ژسوس پرتغالی عملکرد خوبی در فصل جاری نداشته است. تساوی ناامید‌کننده برابر ضمک در لیگ عربستان که منجر به از دست رفتن صدر جدول رده‌بندی شد، انتقادها را از سرمربی پرتغالی بسیار بالا برده است و این باعث شده تا او به اخراج بسیار نزدیک شود.الهلال فصل جدید را خوب آغاز نکرده است. از یک طرف شکست برابر النصر در فینال جام باشگاه‌های کشورهای عربی و از طرف دیگر هم شروع ناامید‌کننده در لیگ قهرمانان آسیا با تساوی خانگی برابر نماینده ازبکستان باعث شده تا بسیاری ژسوس را گزینه خوبی برای هدایت الهلال ندادند.
الهلال قبل از دیدار دوم خود در لیگ قهرمانان آسیا برابر نساجی به مشکل خورده است و بحث اخراج ژسوس بسیار جدی است. روزنامه سعودی اسپورت نوشت که این مربی باتجربه پرتغالی با نیمار هم به مشکل خورده است چرا که این بازیکن برزیلی خواستار بازوبند کاپیتانی الهلال شده اما ژسوس آن را به او نداده است.
سعودی اسپورت در گزارش خود از ۵ گزینه جایگزینی ژسوس سخن به میان آورد و نوشت: زیدان، لوپتگی، مارکو سیلوا، گراهام پاتر و کیکه ستین، ۵ مربی هستند که مورد توجه الهلال در صورت اخراج ژسوس خواهند بود.
گل‌گهر یک مهاجم هلندی جذب کرد
مهاجم پیشین فاینورد به جمع شاگردان اوزونیدیس پیوست.
میچل تیمو رده، بازیکن هلندی پیشین فاینورد و هیرنوین با عقد قراردادی یک‌ساله به جمع شاگردان اوزونیدیس اضافه شد. این بازیکن در پست مهاجم بازی می‌کند و با تغییر تابعیت خود برای تیم ملی سورینام به میدان می‌رود.