kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۰۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵

یادی از شهید اصغر عموآقایی راضی به رضای خدا (حدیث دشت عشق)



متولد سال ۴۶‌، مجروحیت ۶۴، شهادت، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲، عمر۵۶ سال، تحمل درد و مجاهدت ۳۸ سال.
جانباز شهید حاج اصغر عمو آقایی، متولد پنج آبان ۱۳۴۶ بود که ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ همزمان با روز شهادت حضرت امام جواد(ع) جان به جان‌آفرین
تسلیم کرد‌. تنها پسرش ولی‌الله درباره او می‌گوید: «پدرم اهل تعریف از وقایع جبهه نبود و ما از دوستانش مطلع شدیم که سه بار به جبهه اعزام شده است و در عملیات والفجر ۸ بر اثر بمباران از ناحیه چشم و دست و پا به‌شدت مجروح شده بود. به گفته خودش؛ موقع بمباران عده زیادی مجروح شده بودند و لذا وقتی من را دیدند به‌دلیل شدت جراحات بدن فکر می‌کردند، شهید می‌شوم. لذا از من قطع امید کردند و سایر مجروحان را ابتدا به بیمارستان اعزام کردند و دست آخر سراغ من آمدند و به بیمارستانی در شیراز اعزام کردند. شاید اگر امکانات داشتند و من را زودتر به بیمارستان می‌رساندند چشمم را تخلیه نمی‌کردند و حالا چشمی سالم داشتم ولی موقع حادثه نمی‌شود پیش‌بینی کرد و من راضی به رضایت خدا هستم.» ولی‌الله عموآقایی افزود: «پدرم قسمتی از پای چپ را نداشت و چشم راستش را تخلیه کرده بودند و دست راستش هم خم نمی‌شد. و چون ترکش‌های زیادی زیر پوست دست‌هایش بود خودشان با ناخن‌گیر آنها را به مرور خارج می‌کردند.»
پیکر این شهید در گلستان شهدای اصفهان در کنار شهدا اسماعیل مهتری‌، قربانعلی عمو آقائی پسرعمویش، احمد مشهدی عموی خانمش، به‌خاک سپرده شده است. از این شهید بزرگوار یک پسر و دو دختر به یادگار مانده است.