kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۷۲۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

فقط می‌خواهند وضع موجود را حفظ کنند(نکته  ورزشی)

 
 
سرویس ورزشی-
بارها نوشته‌ایم و باز هم می‌نویسیم که ورزش ما به تغییرات اساسی و اصلاح همه‌جانبه نیاز دارد و تا این کار صورت نگیرد و این اتفاق رخ ندهد، فرصت می‌سوزانیم و سرمایه‌ها و عمرمان را هدر می‌دهیم. آنچه به اسم «ورزش» حالا هست و داریم‌، از حداقل شرایط بایسته و استانداردهای شناخته شده بی‌بهره است و گذر عمر و روزگار آن به جای آنکه بر محور برنامه و آینده‌نگری و حساب و کتاب مشخص استوار باشد‌، بر مدار بی‌برنامگی و بطالت می‌چرخد. 
گویا رفت و آمد دولت‌ها و تغییر مدیریت‌ها هم ظاهرا بر وضعیت و کیفیت اداره ورزش تاثیر چندانی ندارد و از این نظر رفتار همه دولت‌ها با سلایق و سیاست‌های مختلف، یکی است و اصلا فرقی ندارد که کدام دولت و از کدام جناح عنان کار ورزش را در دست دارند، همه آنها در اینکه تغییرات اساسی و اصلاحات واقعی اتفاق نیفتد وحدت نظر دارند و علی‌رغم شعارها و برخلاف وعده‌ها، تمام هم و غم خود را به کار می‌بندند که وضع موجود را حفظ کنند و همین روال و شرایطی را که هست به عنوان شرایط مطلوب و ایده‌آل در اذهان جا بیندازند.
آنها می‌خواهند به امثال ما که به این وضع و اوضاع بسنده نمی‌کنند و چون به حق و به طور منطقی ظرفیت ورزش ایران را غنی و سرشار از داشته‌ها و استعدادها و توانایی‌ها می‌دانند، مرتب مسئولان را به ایجاد تغییر و تحول و حرکت بی‌امان رو به جلو می‌خوانند، بفهمانند که «همینی که هست» و به دنبال از این بهتر هم نباشید. باید بپذیرید این که حالا هست و مشاهده و لمس می‌کنید، عین خواسته و مطالبات مردم علاقه‌مند به ورزش است که عملی شده است!! بنابراین دیگر چه تغییری، چه اصلاح و ترمیمی؟ 
نگاه کنید به وضعیت فوتبال ایران در این روزها. فصل فوتبال تازه به پایان رسیده و فصل جدید در پیش‌روست. عین داستانی که هر سال اتفاق می‌افتد، امسال هم در حال تکرار شدن است. هیچ صحبتی از برطرف کردن ضعف‌های فصل گذشته نیست، هیچ نشانی از برخورد با کسانی که با رفتارهای غیر مسئولانه خود به حیثیت و اعتبار لیگ ضربه زدند و تلاش و زحمات را لوث و خنثی کردند و حتی زیر سؤال بردند، نیست، هیچ خبر درست و موثقی درباره تعیین تکلیف مالکیت و مدیریت تیم‌های مطرح و پرطرفدار تهرانی نیست.
باز می‌شنویم و می‌بینیم که دلالیسم بی‌مهار فعال‌تر و با برنامه‌تر از همه مسئولان ریز و درشت فوتبال وسط معرکه افتاده و بازار را به نفع خود «قُرُق» کرده و برای تیم‌های بخت برگشته بازیکن و مربی تعیین می‌کند و قصد دارد که مربیان خارجی بدون کارنامه و بیکار را با گرفتن پورسانت‌های حسابی به فوتبال و لیگ ما تحمیل کند.