kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸

ناکامی دوچرخه‌سواری جاده در آسیا

 

تیم دوچرخه‌سواری ایران مسابقات جاده قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ را بدون مدال به پایان رساند تا ایران در این مسابقات حتی یک مدال هم در تمام رده‌های سنی به‌دست نیاورد.
مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ جاده‌ با برگزاری رقابت استقامت جاده بزرگسالان در تایلند به پایان رسید. ایران در این ماده نماینده داشت که در مسیری به مسافت ۱۵۶ کیلومتر به رقابت پرداختند و در پایان رکابزنان ایران موفق به کسب مدال نشدند. در استقامت جاده بزرگسالان محمد گنج خانلو ششم، حسین عسگری سی‌وهشتم، بهنام آرین سی‌ونهم و آیدین علیاری شصت‌ودوم شدند. برای ایران آیدین علیاری، حسین عسگری، محمد گنج خانلو و بهنام آرین به رقابت پرداختند.
تیم دوچرخه‌سواری جاده ایران در رده‌های جوانان، بزرگسالان و زیر ۲۳ سال مردان و زنان شرکت کرد اما در قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ مدال نگرفت و حداقل در ۱۰ سال اخیر برای دومین بار است ایران در بخش جاده بدون مدال می‌ماند. در قهرمانی آسیا ۲۰۱۴ هم ایران در بخش جاده مدال نگرفت. (۷ ماه بعد از مسابقات قهرمانی آسیا نتایج تست دوپینگ ورزشکاران اعلام شد که با مثبت اعلام شدن تست یکی از ورزشکاران، علی خادمی از رتبه چهارم به رتبه سوم رده سنی زیر ۲۳ سال رسید و صاحب مدال برنز شد).