kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲
* آقای رئیسی ریاست محترم جمهـوری می‌گوینـد کار اقتصادی و تجاری را به مذاکرات گره نزدیم. حرف ایشان کاملا درست است. در دولت قبل دیدیم که با گره زدن تمام امور به برجام هزینه‌هایی بسیار زیادی به کشـور تحمیل شد. آمریکا راحت از برجام خارج شد و دست ما خالی ماند.
آتشکار
* وزیر امور خارجه آمریکا در یک ادعای گستاخانه به همتای کویتی خود گفته مزاحمت‌های ایران برای کشتی‌ها مغایر با قوانین بین‌المللی و مخل امنیت منطقه است. در جواب این آمریکایی باید گفت دوران زورگویی آنان سپری شده یاد بگیرند کمتر حرف مفت بزنند.
رکن آبادی
*وزیر محترم ارشـاد با روشنگری در مورد برخی مسائل گفته‌اند هیچ مجموعه‌ای را به خاطر یک نفر یا یک تخلف دچار مشکل نمی‌کنیم. این حرف و این نوع نگاه به مسائل بسیار منطقی و راهگشاست. تقدیر و تشکر می‌کنیم.
محبوبی
* با توجه به خبر ناپدید شدن فرش‌های نفیس ساختمان حافظیه سعدآباد در زمان دولت آقای روحانی، مردم به جد خواستار رسیدگی و بازپس‌گیری اموال مسروقه فوق‌الذکر هستند.
رحیمی
* آزادی اسدالله اسدی دیپلمات آزاده پس از قریب به پنج سال از زندان‌های قرون وسطایی اروپایی‌ها نه تنها توطئه دو وجهی، موساد و سازمان سیا را درهم شکست بلکه مشت محکمی بر حیثیت نداشته گروهک تروریستی منافقین بود.
مباشری
*معتقدان به دیپلماسی التماسی ‏روزگاری آن‌قدر غرق در آرزوها بودند که معنای «تعلیق» و «برداشتن» را در برجام نمی‌فهمیدند و رونمایی از موشک‌ها را دلیل شکست‌های پی‌درپی برجام می‌خواندند. اما امروز‌، هم مذاکره می‌کنیم و هم با مجاهدت‌های نخبگان سپاه، موشک فتاح رو‌نمایی می‌شود. دشمنان هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. بارها تذکر داده شد که مذاکره با پشتوانه میدان، مسیر درست دیپلماسی انقلابی است.
صابریان
* غربی‌هایی که در کشورشان قانون جنگل حاکم است ولی فریاد حقوق بشری‌شان گوش فلک را کر کرده چه پاسخی به رفتار خباثت‌آلودشان با دیپلمات کشورمان طی پنج سال در بلژیک دارند؟ ۱۷۸۹ روز اسارت، اما چه اسارتی؛ ۱۰۰ روز در زندان بیماران اعصاب، ۲۸ روز در بونکر آب به صورت عریان، ۹۰ روز در سلول انفرادی!
معصومی
* ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین وزارت امور خارجه در آزادی آقای اسدی دیپلمات کشورمان‌، امیدواریم این تلاش‌ها برای آزادی آقای نوری هم تداوم یابد و به زودی شاهد آزادی این هموطن عزیزمان هم باشیم.
رحمانی
* تفاوت‌هایی که بین مدارس دولتی و غیر‌دولتی و انواع دیگر مدارس وجود دارد به معنی هُل دادن والدین به سمت مدارس پولی است. چرا که والدین می‌بینند، اگر فرزندانشان وارد چنین مدارسی نشوند و اگر در این حوزه، هزینه‌های سنگین نکنند، امکان قبول شدن فرزندان‌شان در دانشگاه‌ها و رشته‌های پرطرفدار تقریبا محال است. یعنی با این تبعیض‌هایی که درست کرده‌ایم دانش‌آموزان را تاجر بار می‌آوریم. امید که وزارت آموزش و پرورش همان گونه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند به ارتقای کیفیت مدارس دولتی توجه وافری نمایند.
قادری
* برخـی انتقاداتی کـه به بعضی سـریال‌های پخش شده در شبکه خانگی می‌شود، کاملا بجاسـت. در برخی از فیلم‌ها نقـش ارزش‌ها و معنویت بسیار کمرنگ است و برعکس ضد ارزش‌ها ترویج می‌شود.
تجریشی
* جمله‌ای به این مضمون از شهید سید محمد علی جهان آرا (فرمانده سپاه خرمشهر) نقل شده که بچه‌ها، اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح خواهیم کرد؛ مواظب باشید که ایمانتان سقوط نکند. متولیان فرهنگی چند دهه گذشته در بی‌توجهی به هشدار‌های حضرت آقا در مورد تهاجم و قتل عام فرهنگی با توجه به وضع امروز جامعه چه پاسخی دارند؟!
سینجلی
* بعد از رونمایی از موشک‌ هایپرسونیک فتاح توسط سپاه پاسداران، ایادی اجاره‌ای منافقین در مقابل مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین خواهان فعال شدن مکانیزم ماشه از سوی اروپایی‌ها شدند.گویا ترس و وحشت از موشک ابر‌فراصوت کشورمان همان‌قدر که صهیونیست‌ها را به وحشت ‌انداخته، منافقین کور دل را هم دچار نگرانی کرده است. چرا که می‌داند زمان به نفع دشمنان ایران نیست.
نواندیش
*چقدر خوب خواهد شد طبق وعده مسئولان، فاز ۲ آزادراه تهران- شمال برای تابستان امسال آماده بهره‌برداری شود. شاید شـاهد حجم کمتر ترافیک در این جاده پرتردد باشیم.
قنبری
* با این سطح از حجم تراکم و ترافیک در تهران و این مقدار خانه‌‌سازی‌ها و برج‌‌سازی‌ها شاید تهران تا چند سال دیگر از شدت تراکم منفجر شود و دیگر قابل سکونت نباشد. باید یک فکر اساسی برای این شهر بی ‌در و پیکر کرد.
بستار
* سال‌هاسـت صندوق‌های بازنشستگی کسری‌هایی دارند. وظیفه دولت و مجلس اسـت که برای حل این مشکل قدم بردارند و گره‌گشایی بکنند.
خلیلی
* با این معیار و ملاک‌هایی که برای انتخاب رتبه‌بندی معلمان گذاشته‌اند به طور مثال رتبه من معلم با 31 سال سابقه فرهنگی در مناطق مختلف تهران شده‌ رتبه 2 و معلم با سابقه کمتر از یک سال هم شده دو؟ و مدیر مدرسه شده یک؟
عظیمیان
* مشکل شغل یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان و مردم است. از متولیان امر درخواست می‌شود تلاش‌های خود را درجهت ‌اشتغال جوانان بیکار باجدیت بیشتری ادامه دهند.
سرداری
* از شهرداری تهران درخواست می‌شود غرفه‌هایی که در ایستگاه‌های مترو به بانوان اجاره داده می‌شود از آنها تعهد گرفته شود که به رعایت پوشش مناسب شرعی ملزم باشند. متأسفانه در برخی‌از غرفه‌ها این التزام دیده نمی‌شود.
طاهری
* از دولت و مجلس درخواست می‌شود با تصویب قانونی، نگهداری و تربیت حیوانات (مثل گربه، کبوتر، سگ، قناری و... ) در آپارتمان‌ها را ممنوع اعلام نمایند.
آذری
* چرا مخابرات و برخی شرکت‌ها مثل گاز، آب و برق پس از واریز بدهی‌ها با پیامکی اعلام وصول نمی‌کنند؟
صادقی
* بوی بد فاضلاب در خیابان ناصر شمالی مقابل داروخانه الشفای اهواز ساکنین را آزار می‌دهد. از مسئولان امر درخواست رسیدگی داریم.
طیبی
* با گذشت 44 سال از انقلاب مگر هنوز مردم از احکام اسلام درباره حجاب بی‌اطلاعند که باید دوبار به آن‌هایی که پوشش خود را مراعات نمی‌کنند تذکر داد؟ جریمه‌هایی که برای بدپوششی برخی سلبریتی‌ها شده به‌اندازه یک سوم هزینه کرم صورتشان هم نیست! آیا این تمسخر قانون حجاب و عفاف نیست؟
زارعی
* دولت قانون بگذارد که شرکت‌های پتروشیمی و به طور کل پروژه‌های مختلف در مراکز اسـتان‌ها برای ‌اشتغالزایی از نیروهای بومی خود اسـتفاده کنند. اولویـت باید با نیروهای بومی باشد تا بیکاری در این مناطق کاهش پیدا کند.
کمالی