kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳

آیت‌الله علم‌الهدی: خدمت صادقانه فارغ از جناح‌بندی سیاسی است

 

مشهد- خبرنگار کیهان: 
 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عناوین و مسئولیت‌ها پایدار و بادوام نیست، در هیچ حرکت سیاسی و جناحی اسیر نشوید تا بتوانید صادقانه به زائر و مجاور امام هشتم(ع) خدمت کنید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌‎الله سیداحمد علم‌الهدی، در دیدار با شهردار مشهد افزود: مدیریت شهری برای خدمت صادقانه به مردم و امام هشتم(ع) باید در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی استقلال داشته باشد، هیچ دخالتی در عزل و نصب‌های شهرداری ندارم و به تصمیم مدیریت شهری احترام می‌گذارم. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: شهرداری مشهدالرضا(ع) از امکانات و ظرفیت‌هایی بهره‌مند ‌است که پیش از هر چیز، باید آن را برای رضای خدا و امام هشتم(ع) در خدمت مردم قرار دهد و شهرداری باید عرصه انتخاب مدیرانی باشد که مرد میدان هستند و برای خدمت به مردم، شب از روز نمی‌‎شناسند. آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: امروز همه تأکید ما ناظر بر توجه ویژه به بافت پیرامونی حرم مطهر است که باید به موازات پهنه‌های پیرامونی حاشیه شهر مورد توجه قرار گیرد.
وی با‌اشاره به مشکلات برخی پروژه‌های شهری در مشهد گفت: خط بی- آر- تی برای پیاده‌رو خیابان هم مشکل ایجاد کرده و ثمره همه این چالش‌ها، وضع نامناسبی است که مشهدالرضا(ع) و بافت پیرامونی حرم مطهر را مدت‌ها درگیر خود کرده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: یک نمونه دیگر از مشکلات بافت پیرامونی، مربوط به راه‎بندان‌های بی‌پایانی است که به دلیل عبور زائر و مجاور از عرض خیابان به وجود می‌آید. به گفته وی، از سال‌ها قبل به شهرداران تأکید داشتم که باید تردد زائران را تسهیل کرد. با ایجاد آسانسور یا زیرگذر هم می‌توان برای شهرداری درآمد ایجاد و هم از راه‎بندان‌های تمام‌نشدنی در خیابان امام رضا(ع) گره‌گشایی کرد. شهردار مشهد نیز گفت: راه نجات حاشیه شهر، توانمند‌سازی مردم است. محمدرضا قلندرشریف افزود: اولویت طرح‌ها در این دوره، تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره است و به‌موازات آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا حفاری‌های قطار شهری در دوره ششم مدیریت شهری به سرانجام برسد و تا اوایل سال آینده، فاز یک خط سه از میدان شهدا تا ترمینال بهره‌برداری شود.
وی بیان کرد: علاوه‌بر احداث بوستان ۷۳ هکتاری در حاشیه شهر، پهنه کنارگذر جدید در کرانه شمالی می‌تواند حاشیه شهر را به کلی از انزوای کنونی خارج کند. شهردار مشهد افزود: عملیات عمرانی برای احداث پل‌های روسطحی در تقاطع خیام و فهمیده از ماه جاری آغاز خواهد شد.
وی گفت: ضمن اینکه طرح توسعه به سمت شرق نیز همچنان در دستور کار است تا اگر تاکنون شرایطی رقم خورده که کرانه غربی در فاصله ۲۰ کیلومتری و کرانه شرقی شهر در فاصله پنج کیلومتری حرم مطهر قرار دارد، این هندسه نادرست نیز اصلاح شود.