kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳

فراخوان بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منتشر شد(اخبار ادبی و هنری)

فراخوان بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منتشر شد و علاقه‌مندان تا هفتم خرداد مهلت دارند تا آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران با مشارکت نهادهای تخصصی، صنفی و دانشگاهی در حوزه رسانه، این رویداد بزرگ را با درنظر گرفتن تحولات رسانه‌ای و پس از یک وقفه ۱۰ ساله برگزار می‌کند. همه روزنامه‌نگاران فرهیخته و اصحاب رسانه، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و فعالان رسانه‌های اجتماعی می‌توانند آثار خود را که از تاریخ یکم فروردین ۱۴۰۱ تا پایان مهلت فراخوان هفتم تیرماه سال ۱۴۰۲ تولید و منتشر کرده‌اند، براساس قالب‌ها، بخش‌ها و موضوعات ذیل به دبیرخانه جشنواره از طریق سامانه ارسال کنند.
سطح جشنواره به دو سطح رسانه‌های سراسری و رسانه‌های استانی است و قالب‌های جشنواره برای رسانه‌های برخط و چاپی شامل سرمقاله، مقاله و یادداشت، خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، طنز، عکس (تک عکس، گزارش تصویری)، گرافیک (صفحه‌آرایی، جلد، صفحه اول، تصویر‌سازی و نقاشی دیجیتال، طرح، اینفوگرافیک، داستان مصور، کاریکاتور)؛ چند رسانه‌ای (گزارش ویدئویی، محتوای صوتی، انیمیشن (پویا‌نمایی)، موشن گرافیک) و ترجمه آثار (از فارسی به سایر زبان‌ها و بالعکس) است. قالب‌های جشنواره برای رسانه‌های اجتماعی شامل متن بر بستر رسانه‌های اجتماعی، صوت بر بستر رسانه‌های اجتماعی و تصویر بر بستر رسانه‌های اجتماعی است. همچنین بخش ویژه شامل نقد مصلحانه (جایزه مرحوم دکتر عماد افروغ)، تبیین و روشنگری ماهیت اخبار جعلی و جایزه ویژه شامل انسان رسانه و خبرنگار تحقیقی است. تمام رسانه‌های فعال و محتواهای رسانه‌ای منتشر شده در بسترهای مختلف اعم از چاپی، بر خط و رسانه‌های اجتماعی در چارچوب مقررات کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. آثار می‌بایست دارای شناسنامه
(لگوی نشریه، تاریخ انتشار / و در خبرگزاری‌ها دارای آدرس اینترنتی و تاریخ) باشد.