kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 

دعوت از ٢۵ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال
از سوی سرمربی تیم ملی ٢۵ بازیکن جهت حضور در مسابقات کافا به اردوی این تیم دعوت شدند.
بر اساس اعلام کادر فنی ٢۵ بازیکن جهت حضور در مسابقات کافا به اردوی تیم ملی دعوت شدند. اسامی بازیکنان دعوت شده به این شرح است: علیرضا بیرانوند- پیام نیازمند- حسین پورحمیدی- وحید امیری- احسان حاج‌صفی- مرتضی پورعلی‌گنجی- مجید حسینی- حسین کنعانی زادگان- صادق محرمی- رامین رضاییان- سعید عزت اللهی- روزبه چشمی- محمد کریمی- امید نورافکن- سعید مهری-مهدی ترابی- مهدی قایدی- امیرحسین حسین‌زاده- مهدی طارمی- علیرضا جهانبخش- محمد محبی- رضا اسدی- علیرضا علیزاده- شهاب زاهدی و سردار آزمون.
همچنین شجاع خلیل‌زاده و احمد نوراللهی جهت تکمیل دوره بازتوانی طبق برنامه کادر پزشکی تیم ملی در تهران خواهند ماند و در تورنمنت کافا حضور نخواهند داشت. بازیکنان دعوت شده به اردو باید ساعت ١٢ امروز شنبه خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند. تیم ملی فوتبال ایران بعدازظهر روز یکشنبه برای حضور در مسابقات کافا عازم بیشکک قرقیزستان می‌شود.پیش از این امیر قلعه‌نویی ۲۴ بازیکن را به تیم ملی در قالب مینی کمپ دعوت کرده بود که تعداد بسیاری از این بازیکنان بعد از حضور در مینی کمپ از اردوی تیم ملی خط خوردند.
شروع رسمی نقل و انتقالات، تابستان داغ فوتبال
نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران به طور رسمی از امروز(شنبه) شروع می‌شود و باشگاه‌ها برای جذب نفرات مورد نظرشان اقدام می‌کنند.
سازمان لیگ فوتبال از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود که نقل و انتقالات فوتبال ایران به طور رسمی از تاریخ 20 خرداد ماه شروع می‌شود و باشگاه‌ها می‌توانند نسبت به جذب نفرات مورد نظر خود اقدام کنند.
اگرچه برخی باشگاه‌ها از روزهای قبل برای استخدام مربیان و بازیکنان مدنظرشان اقدام کرده‌اند، اما برای امضای رسمی قرارداد و ثبت آن در سازمان لیگ باشگاه‌ها از امروز می‌توانند کار را جلو ببرند. با شروع رسمی زمان نقل و انتقالات تابستانی، جذابیت جابه‌جایی بازیکنان و مربیان در فوتبال بیشتر خواهد شد. بازار شایعات داغ می‌شود و از طرفی پیوستن ستاره‌ها به تیم‌های دیگر می‌تواند تب فوتبال را بالاتر ببرد و هواداران از این اتفاقات لذت ببرند. باشگاه‌های لیگ برتری از امروز به طور رسمی می‌توانند قرارداد نفرات خود را ثبت کنند. زمان نقل و انتقالات تا روز 8 شهریور است و به نظر می‌رسد شاهد یک تابستان داغ فوتبالی برای لیگ برتر ایران باشیم.
اختلاف نظر در انتخاب سرمربی جدید استقلال
سرپرست مدیرعاملی استقلال گفت طلب 200 هزاری ریکاردو ساپینتو به زودی به این سرمربی پرداخت خواهد شد.
حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، در مورد انتخاب سرمربی استقلال گفت: ان‌شاءالله در یکی، دو روز آینده مشخص می‌شود.وی درباره اینکه آیا سرمربی بعدی استقلال ایرانی است یا خارجی، پاسخ داد: ما هم گزینه ایرانی داریم و هم خارجی. از میان مربیان خارجی، اسامی که مطرح شده اصلا هیچ ‌کدامشان درست نیست. سرپرست مدیرعاملی استقلال درباره شکایت ریکاردو ساپینتو از این باشگاه نیز پاسخ داد: من هنوز خبری ندارم. برای چه باید شکایت کند؟ چیزی از دستمزدش باقی نمانده و آن هم پرداخت می‌شود. حدود 200 هزار طلب دارد و کار آن از طریق بانک شهر انجام شده است.
این در حالی است که روز یکشنبه (فردا) مجمع باشگاه استقلال برگزار خواهد شد و پیش‌بینی‌ها بر این است که در این جلسه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره جدید باشگاه انتخاب خواهند شد. در این شرایط دیروز محمد مومنی، عضو هیئت مدیره استقلال، افشا کرد تا بعد از جلسه روز یکشنبه برای انتخاب سرمربی صبر خواهند کرد.مومنی در گفت‌وگوی دیروز خود با خبرنگاران درباره نام‌هایی که برای سرمربیگری استقلال وسط آمده، تاکید کرد:‌ «وقتی قرار است تغییر و تحول ایجاد شود نام‌های زیادی بر سر زبان‌ها می‌افتد. فعلا هیچ مذاکره‌ای با هیچ‌کسی نکرده‌ایم. منتظریم ببینیم یکشنبه چه اتفاقی می‌افتد و بعد تصمیم بگیریم. حق امضا داریم و می‌توانیم تصمیم بگیریم ولی در حال بررسی هستیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.»
با این شرایط به نظر می‌رسد انتخاب سرمربی جدید استقلال با نظر تیم مدیریتی بعدی باشگاه معرفی شود؛ تیمی که احتمالا از روز دوشنبه سر کار می‌آید و برای انتخاب نفر اول کادرفنی باید سریعا اقدام کند.