kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان حفاظت محیط‌زیست: 

جهت‌گیری محیط‌زیستی فولاد مباركه در دوره مدیریت فعلی ستودنی است

 
 
 
 
اصفهان-خبرنگاركيهان:
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس‌سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مجموعه فولاد مبارکه در دوره جدید مدیریت، اقدامات، استراتژی‌ها و سیاست‌های خوبی را در زمینه‌های محیط‌زیستی در پیش گرفته و جهت‌گیری‌های آن در عرصه محیط‌زیست ستودنی است.
علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس‌سازمان حفاظت محیط‌زیست به همراه محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان و جمعی از مدیران شرکت فولاد مبارکه و سازمان محیط‌زیست از منطقه حفاظت‌شده قمیشلو بازدید کردند و آخرین وضعیت گونه‌های گیاهی و جانوری زیست‌بوم این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.
وی گفت: علی‌رغم همه بی‌مهری‌ها، انواع گونه‌های گیاهی و جانوری در این زیست‌بوم وجود دارد که با جان‌فشانی محیط‌بانان و برنامه‌ریزی مسئولان و همکاری صنایع و معادن از این‌گونه‌ها محافظت می‌شود. منابع گیاهی و جانوری این منطقه بسیار غنی است و باید در قالب برنامه‌های مشارکتی از این منابع ارزشمند ملی برای آیندگان محافظت شود.
علی سلاجقه تصریح کرد: مجموعه فولاد مبارکه در دوره جدید مدیریت، اقدامات خوبی در عرصه‌های زیست‌محیطی انجام داده است. گاهی برخی نام صنعت فولاد را با آلایندگی، تخریب منابع آبی و خاکی گره می‌زنند و این در حالی است که فولاد مبارکه استراتژی‌ها و سیاست‌های خوبی را در زمینه‌های محیط‌زیستی در پیش گرفته است.
معاون رئیس‌جمهوری تأکید کرد: امروز به همراه دکتر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه از منطقه حفاظت شده قمیشلو بازدید کردیم. این اتفاق بسیار مبارک بود؛ چون بسیار ارزشمند است که یک صنعت در حوزه مسائل محیط‌زیستی دغدغه‌مند باشد و در کنار پایداری اقتصادی، پایداری محیط‌زیستی را در دستور کار خود قرار دهد.
فولاد مبارکه علاوه‌بر اقدامات زیست‌محیطی در بخش تولید و کاهش چشمگیر آلاینده‌های جوی، حمایت‌کننده گونه‌های گیاهی و جانوری است.
وی بیان کرد: این شرکت علاوه‌بر ایجاد ایستگاه‌های پایش هوا، اقدامات چشمگیری در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی انجام داده و به‌عنوان مثال، در زمینه تصفیه و استفاده از پساب صنعتی و شهری، با سرمایه‌گذاری در این حوزه، پروژه‌های خوبی را در دستور کار قرار داده که الگویی ارزشمند برای کشور است.
سلاجقه گفت: ازجمله اقدامات ارزنده دیگر ایجاد فضای سبز و توسعه آن است که امروز نیز در مورد برنامه‌ریزی برای اقدامات لازم در زمینه طرح‌های جامع برای حمایت از گونه‌های جانوری و گیاهی استان، پیشنهادهایی به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.
وی افزود: این پیشنهاد‌ها در اداره کل محیط‌زیست استان بررسی و به فولاد مبارکه ارائه خواهد شد و امیدواریم این شرکت بزرگ صنعتی از حفظ این ثروت الهی که در اختیار ما قرار گرفته حمایت‌ کند و صنایع به بزرگ‌ترین حامی محیط‌زیست در کشور تبدیل شوند.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در جریان این بازدید در مصاحبه با خبرنگار ایراسین گفت: اگر همه صنایع در کنار مردم قرار گیرند و برای اصلاح شرایط حوزه خود و رویه‌های موجود در زمینه محیط‌زیست تلاش کنند، می‌توانیم شاهد احیای محیط‌زیست باشیم. توسعه صنعت نیز با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و با نگاهی عمیق و درست به صنعت، نظیر تولید سبز، بدون مغایرت با محیط‌زیست محقق می‌شود. امروز نگاه ما در فولاد مبارکه الگو شدن در این حوزه و تبدیل شدن به صنعت سبز برای خلق آینده‌ای بهتر است.
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، در حاشیه این بازدید اظهار کرد: طبیعت و محیط‌زیست، هدیه ارزشمند الهی و سرمایه بی‌بدیلی است که در اختیار ما قرار گرفته و وظیفه انسانی همه ما، حفظ و حراست از این سرمایه بزرگ است.