kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

اظهارات مهم «رابرت اف کندی» درباره پشت پرده جنگ اوکراین

 
 
برادرزاده «جان اف کندی»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا که برای انتخابات 2024 آماده می‌شود افشا کرد، جنگی که امروز بین ناتو و روسیه در اوکراین جریان دارد، از 10 سال پیش توسط جنگ افروزان آمریکایی برنامه‌ریزی شده است و روایت غربی‌ها درباره این جنگ دروغ محض است.
«رابرت اف کندی»، سیاستمدار و وکیلِ آمریکایی که برادرزاده «جان اف کندی»، رئیس‌جمهور ترور شده آمریکا است، در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفته است که اوایل، چیزی که درباره جنگ اوکراین به ما می‌گفتند این بود که این یک مأموریت انسانی است، ولی به ‌مرور آشکار شد که نیت دیگری پشت این جنگ بوده است. او گفت: «اوکراینی‌ها میان یک جنگ نیابتی بین دو ابرقدرت گیر افتاده‌اند که به‌منظور قربانی‌کردن صدها هزار جوان اوکراینی بوده است.» کندی در بخشی که شاید مهم‌ترین بخش از این صحبت‌های او باشد به صراحت می‌گوید: «نو محافظه‌کاران کاخ سفید ۱۰ سال است که دنبال این جنگ بوده‌اند و دائماً از هرگونه گفت‌وگوی صلح برای حل این مناقشه خودداری کرده‌اند.» این اظهارات نشان می‌دهد، آنچه روس‌ها درباره شروع جنگ اوکراین می‌گویند، پر بیراه نیست. پیش از این اظهارات مشابهی از سوی «جان مرشایمر»، نظریه‌پرداز بزرگ آمریکایی درباره این جنگ ایراد شده است. 
این نامزد ریاست جمهوری آمریکا پیش از این نیز اذعان کرده بود که آمریکا آزمایشگاه‌های بیولوژیک در اوکراین دارد و در حال توسعه انواع تسلیحات بیولوژیکی است. وی در گفت‌وگوی توئیتری خود با تاجر آمریکایی «ایلان ماسک» اعلام کرد که آزمایشگاه‌های آمریکا در سراسر جهان از جمله اوکراین بنا شده و در حال توسعه انواع تسلیحات بیولوژیکی هستند. وی همچنین از «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین به عنوان کمدینی بی‌تجربه در سیاست انتقاد کرد.