kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

اشغال مقر بازی‌های المپیک 2024 در پاریس از سوی مخالفان سیاست‌های ریاضتی

 
 
معترضان فرانسوی ضد اصلاحات بازنشستگی دولت فرانسه، به مقر بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هجوم بردند و آن را به ‌اشغال خود درآوردند.
اتحادیه‌های تجاری و کارگری فرانسه روز سه‌شنبه نیز در اعتراض به قانون افزایش سن بازنشستگی از 62 به 64 سال به خیابان‌ها ریختند تا به ماکرون نشان دهند مبارزه با این قانون هنوز به پایان نرسیده است. بر اساس گزارش‌ها در حالی که راهپیمایی‌ها و اعتراضات در شهرهای سراسر فرانسه در حال برگزاری بود، ده‌ها تن از اعضای اتحادیه کارگری سی‌جی‌تی (CGT) برای ساعاتی توانستند ساختمان مقر بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را در منطقه «اوبرویلیرز» در شمال پایتخت فرانسه ‌اشغال کنند. به گزارش ایرنا برخی از معترضان تهدید کرده‌اند که اگر ماکرون از طرحش که حالا تبدیل به قانون شده عقب‌نشینی نکند، برگزاری المپیک تابستان ۲۰۲۴ پاریس را مختل خواهند کرد. پارچه نوشته‌هایی با مضمون «بازنشستگی، بدون المپیک» نیز در همین راستا در پاریس از سوی معترضان نصب شده بود.
به نوشته رویترز، امروز(پنجشنبه) طرحی با حمایت مخالفان با هدف لغو افزایش حداقل سن بازنشستگی در مجلس فرانسه بررسی خواهد شد. انتظار می‌رود که این طرح توسط رئیس ‌مجلس سفلای فرانسه که هم‌حزبی ماکرون است، رد شود زیرا بر اساس قانون اساسی، قانونگذاران نمی‌توانند قانونی را تصویب کنند که بر امور مالی عمومی تاثیر بگذارد بدون اینکه اقداماتی برای جبران این هزینه‌ها انجام شود. با این وجود اتحادیه‌های کارگری فرانسه امیدوارند که حضور گسترده معترضان در خیابان‌های فرانسه بتواند قانونگذاران این کشور را برای برگزاری رای‌گیری تحت فشار قرار دهد و اصلاحات بازنشستگی ماکرون را با چالش‌های بیشتری مواجه کند.