kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
ضمن هلاکت 3 نظامی صهیونیست

سرباز مصری با یک قبضه کلاشینکف ارتش اسرائیل را تحقیر کرد

عمليات سرباز مصري عليه ارتش تا بنِ دندان مسلح رژيم صهيونيستي با نگراني و شگفتي صهيونيست‌ها رو‌به‌رو شده، تا آنجا که در تل‌آويو جلسات اضطراري كابينه نتانياهو برگزار شد و «یوسی یوشع» گزارشگر یدیعوت آحارونت در اين ارتباط گفت: «یک پلیس مصری با سلاح کلاشینکوف خود کل ارتش اسرائیل را به تنگنا کشید، آن‌هم ارتشی که ادعاي سلاح‌هاي پیشرفته دارد.»

 

سرويس خارجي-

سه ماه قبل از آن كه معاهده سازش كمپ ديويد ميان مصر و رژيم صهيونيستي وارد چهل‌وششمين سالگرد خود شود و تل‌آويو عادي‌سازي روابط خود با قاهره را جشن بگيرد، يك سرباز ارتش مصر، در اقدامي جسورانه نظاميان صهيونيست را در منطقه مرزي به رگبار بست و اشغالگران را چنان داغدار كرد تا نشان دهد آنچه ميان رهبران سياسي مصر و تل‌آويو در كمپ ديويد آمريكا امضا شد، امضايي بر روي كاغذ بيش نيست و واقعيت ماجراي همان است كه مردم مصر مي‌خواهند و اين واقعيت ادامه مبارزه با اشغالگران صهيونيستي است. اين سرباز مصري با نام محمد صلاح، 23 ساله، روز شنبه در پاسگاه مرزي با فلسطين، 5 كيلومتر را از مسيرهاي ناهموار پيمود و با رسيدن به ايستگاه نيروهاي مرزي رژيم صهيونيستي آنها را به رگبار بست. این درگیری در گذرگاه «نیتسانا» در مرز مصر و اراضی اشغالی رخ داد. «الیعازر تولیدانو»، فرمانده تیپ جنوب در ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرد که سرباز مصری در مرتبه اول، یک سرباز مرد و یک سرباز زن را کشت و سپس جان سومین سرباز را گرفت. یکی از سربازان کشته‌شده زني بود که همراه با یک نظامی دیگر در دم کشته شد. سرباز سوم پس از جراحت شدید، جان داد و دو سرباز دیگر نیز زخمی شدند. اشغالگران كشته‌شده عضو لشکر ۸۰ ارتش رژيم صهيونيستي بودند که مسئول رصد مرزی در جنوب هستند. در جريان اين عمليات، محمد صلاح نيز به شهادت رسيد.
مرزهای رژيم صهيونيستي و مصر، عمدتا آرام، و وقوع تنش در آن، امری کم‌سابقه است، اما عمليات اخير نظامي مصري نشان داد كه هنوز روحيه مقاومت و انتقام از اشغالگران در ميان شهروندان مصري پرطرفدار است. گفته شده است كه  در کنار این نظامي مصری، یک قبضه اسلحه، یک جلد قرآن کریم، یک چاقو و 6 خشاب گلوله یافت شد که نشان‌دهنده متدین بودن و برنامه‌ریزی دقیق وی برای این عملیات بوده است.
تال لیو رام خبرنگار نظامی روزنامه معاریو نوشت: «این سرباز مصری برای این عملیات به دقت برنامه‌ریزی کرده بود، وی 5 کیلومتر در مناطق بسیار ناهموار پیاده‌روی کرد تا به منطقه درگیری رسید، یک کوله‌پشتی حاوی تجهیزات، 6 خشاب و یک چاقوی کماندویی حمل می‌کرد و از مکان سربازان اسرائیلی در 150 متری مرز اطلاع داشت.» پس از حادثه مرگبار مرزي براي نظاميان صهيونيست، بنيامين نتانياهو، نخست‌وزیر رژيم صهيونيستي نيز روز یکشنبه ۱۴ خرداد در نشست كابينه افراطي خود گفت: «این حادثه یک حمله فاجعه‌بار بود، یک رویداد وخیم و غیرعادی که باید به‌طور کامل بررسی شود.»
محمد صلاح؛ شهيد آزادي قدس
دو روز پس از حادثه مرزی بین مصر و رژیم صهیونیستی، اولین تصاویر از سرباز مصری مجری این عملیات منتشر شد. نام كامل اين سرباز محمد صلاح ابراهیم بود. وی در منطقه سینا مشغول خدمت سربازی بوده است و دوران خدمتش رو به پایان بود. توئیت‌هایش نشان می‌دهد که دوستانش به‌خاطر هنرش او را «نقاش» صدا می‌کردند و میان آشنایانش محبوب بوده است. محمد صلاح ابراهیم در آخرین پست خود به‌عنوان سرباز مصری در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک نوشته بود: «اللهم كما أصلحت الصالحين أصلحني واجعلني منهم.» (خدایا همان‌طور که صالحان را اصلاح کردی، مرا اصلاح کن و از آنها قرار بده.) شبکه عبری‌زبان کان هم اعلام کرد که محمد صلاح قبلا در جریان نبرد سیف‌القدس دو هشتگ تحت عنوان «خدا با فلسطین است» و «غزه در حال بمباران شدن است» منتشر کرده بود. اين هشتگ‌ها ثابت كرد كه مسئله فلسطين اهميت زيادي براي محمد صلاح داشته است. تصاوير منتشرشده از مراسم تشييع محمد صلاح نيز نشان داد كه او با شكوه خاصي روي دست مصري‌ها به سمت آرامگاه ابدي خود بدرقه شد و مردم قدرشناس مصر در کنار نظامیان و همکاران این سرباز فداکار وطن‌شان را فراموش نخواهند كرد.
تحقير ارتش پرادعا
طي سه ماه گذشته، مرزهاي فلسطين اشغالي حداقل از دو منطقه مختلف مورد نفوذ قرار گرفتند و اين نشان‌دهنده آسيب‌پذيري شديد صهيونيست‌ها در مناطق مرزي است. كمتر از سه ماه پيش نيز، مناطق شمالي فلسطين اشغالي از مرز لبنان مورد تهديد واقع شدند و جوان لبناني با نام «مجدو» پس از طی کردن هفت کیلومتر وارد مناطق اشغالي شد و در حالي كه تلاش داشت تا بمب خود را در مسير اشغالگران كار گذارد، به دست نیروهاي اشغالگر شناسايي و به شهادت رسيد. اكنون نفوذ از مرز مصر دومين حادثه نفوذ به مرزهاي فلسطين اشغالي در سه ماه گذشته است. «یوسی یوشع» گزارشگر یدیعوت آحارونت در اين ارتباط گفت: «ارتش اسرائیل در حال حاضر روی اینکه چرا تجهیزات نظارتی عملیات سرباز مصری را رصد نکرده‌اند، به‌شدت در حال تحقیق هستند و اینکه چرا ارتباط با نظامیان برقرار نبوده است. باید تحقیقات انجام شود که چرا نیروی هوایی در جریان قرار نگرفته است.» این گزارشگر اسرائیلی اذعان کرد: «یک پلیس مصری با سلاح کلاشنیکوف خود کل ارتش اسرائیل را به تنگنا کشید آن‌هم ارتشی که توان پیشرفته دارد.» یدیعوت آحارونت همچنین همه تجهیزات نظارتی را زیر سؤال برد و هزینه‌های چند میلیارد «شِکلی» را بی‌فایده قلمداد کرد.
هاآرتص رژیم صهیونیستی هم در گزارش خود آورده است: «تحقیقات نشان‌دهنده این است که عامل این عملیات از طریق معبری رخنه کرده و نظامیان را کشته است. معلوم نیست که نظامیان کشته‌شده از این معبر باخبر بودند یا خیر؟ آنها نفهمیدند که چه زمانی این پلیس مصری رخنه کرده است.» «عاموس یادلین» رئیس سابق دایره اطلاعات رژیم صهیونیستی هم گفت: «عملیات اخير بسیار سخت و دردناک بود.»
همچنين روز دوشنبه منابع آگاه در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند، پیش‌بینی می‌شود برخی فرماندهان منطقه جنوبی، بعد از حمله به نظامیان صهیونیست در مرزهای مشترک با مصر، برکنار شوند. شبکه عبری‌زبان کان نيز حادثه رخ‌داده در مرز با مصر را یک شکست امنیتی بزرگ برای ارتش رژیم صهیونیستی توصیف کرد. «یواو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نيز در واکنش به حادثه امنیتی در مرز مصر با اراضی اشغالی گفت: «حادثه امنیتی در مرز با مصر با نتایج بسیار خطرناکی پایان یافت، کشته شدن ۳ سرباز اسرائیلی بسیار دردناک است!»
سایت عبری‌زبان «واللا» در گزارشي نوشت: «مفهوم اسطوره شکست‌ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی بعد از رخداد امنیتی در مرزهای مشترک میان مصر و فلسطین اشغالی و هلاکت سه نظامی صهیونیست در کنار زخمی شدن یک نظامی دیگر به دست سرباز مصری نابود شده است.» در ادامه این گزارش به نقل از منابع نظامی صهیونیستی آمده است که کابینه رژیم صهیونیستی میلیاردها شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای محافظت از مرزهای مشترک با مصر هزینه کرده است.
مصر پاي فلسطين ايستاده است
 نکته قابل توجه آن است که سرباز مصری، تنها یک سلاح کلاشینکف و سرنیزه آن را به همراه 6 خشاب فشنگ در اختیار داشته است. این عملیات برنامه‌ریزی شده و نه چندان پیچیده که تمام سیستم اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در بهت و حیرت فروبرده نشان مي‌دهد كه هیچ‌گاه مردم مصر با سازش سياسي با تل‌آويو کنار نیامدند و همواره علاوه‌بر حضور میدانی در کنار ملت فلسطین، با روابط دولت‌های پس از «انور سادات» با رژیم صهیونیستی مخالفت عملی کردند.