kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

دلار آزاد آماده ورود به کانال 40 هزار تومان

 

بررسی بازار ارز نشان می‌دهد دلار در هفته گذشته در پی دیپلماسی سیاسی و اقتصادی دولت کاهشی شده و در آستانه ورود به کانال 40 هزار تومانی قرار گرفته است.
به گزارش فارس، معامله‌گران اعتقاد دارند ادامه انتشار اخبار در مورد توافقات بین‌المللی و مالی با کشورهای غربی و منطقه می‌تواند منجر به آزادی منابع بلوکه شده کشور در کره جنوبی و عراق شود و اگر این اتفاق بیفتد دلار می‌تواند کف مهم ۵۰ هزار و 200 تومان را از دست بدهد و وارد کانال ۴۰ هزار تومانی شود.
در بازار سکه هم گفته می‌شود، قیمت حمایت 29 میلیون و 600 هزار تومان را سر راه دارد و با از دست رفتن این مرز،‌ حمایت بعدی کف 29میلیون است که در صورت از دست رفتن این سطح،‌ سکه با فشار فروش می‌تواند تا مرز 27 میلیون پایین بیاید.
یک کارشناس اقتصادی هم درباره روند بازار ارز و سکه گفت: بازار ارز در وضعیت نوسان رو به پایین قرار دارد. در صورتی که اخبار مثبت اعلام شده ادامه‌دار باشد، می‌توان امیدوار بود که بازار ارز به سمت پایین حرکت کند.
کامران رحیمی، ادامه داد: در صورتی که بازار زیر سطح 50 هزار و 200 تومان تثبیت شود، احتمال برگشت تا مرز ۴۹ هزار تومان وجود دارد. اگر دلار بالای ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان ماندگار شود، احتمال تقویت نوسانات صعودی وجود دارد.
این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: طلا و سکه نیز علاوه ‌بر تاثیرپذیری از بازار ارز، از اونس جهانی نیز قیمت می‌گیرند که هر دو این مولفه‌ها نزولی بوده و به نظر می‌رسد سکه تا کانال 27 میلیون تومانی نیز کاهش یابد و طلا نیز در سطح 2.3 تا 2.4 میلیون تومانی نوسان کند.
رحیمی تصریح کرد: باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده باز هم انتشار اخبار مثبت ادامه خواهد داشت یا خیر. در صورتی که کشور به توافقات جدید دست یابد باید منتظر کاهش نرخ ارز و طلا در روزهای آینده باشیم.
گفتنی است بازار ارز و طلا در روزهای گذشته روندی نزولی به خود گرفته‌اند و به نظر می‌رسد این کاهش ادامه داشته باشد. برخی از کارشناسان خوشبین بازارهای مالی معتقدند، دلار تا قیمت 46 هزار تومان افت خواهد کرد. این افراد می‌گویند با کاهش بازدهی دلار نسبت به بازارهای موازی باید شاهد کاهش بیشتر نرخ ارز و طلا نیز باشیم.