kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۲۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
با اجرای دستورالعمل ساعت کاری ادارات از امروز

زمان فعالیت مترو و اتوبوس در تهران تغییر کرد

مدیر روابط عمومی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش زمان فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی همزمان با تغییر ساعات کار ادارات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهر، سیما بدرقه، با اشاره به آمادگی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی همزمان با تغییر ساعات کاری ادارات از نیمه دوم خرداد (۱۶خردادماه جاری) اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبه دولت به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق در فصل گرما و شروع به کار ادارات از ساعت ۶ صبح، زمان خدمات‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز برای رفاه حال شهروندان افزایش یافت.
بدرقه افزود: به همین منظور، سرویس‌دهی در خطوط متروی تهران و حومه نیز از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد آغاز خواهد شد و ساعت پایان فعالیت مترو نیز تا ساعت ۱۰ شب خواهد بود.
وی تأکید کرد: فعالیت خطوط متروی تهران از‌ شانزدهم خرداد تا نیمه شهریور، در روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح و در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت ۶ صبح آغاز خواهد شد.
مدیر روابط عمومی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: خطوط اتوبوسرانی از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح کار خود را آغاز خواهند کرد و فعالیت خطوط بی‌آرتی نیز همچون گذشته ۲۴ ساعته است، به‌طوری که اتوبوس‌های این خطوط به‌صورت شبانه‌روزی خدمات‌رسانی خواهند بود.
تغییری در ساعت طرح ترافیک
اعلام نشده است
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات از روز ۱۶ خرداد سال جاری و شروع ساعت کاری از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ عصر تاکنون تصمیمی بر تغییر ساعت طرح ترافیک در تهران اخذ نشده
است.
به گزارش ایرنا، سیدمجتبی شفیعی بیان داشت: تعیین ساعت طرح ترافیک با شورای عالی ترافیک است و در صورت تصمیم بر تغییر ساعت طرح با توجه به تغییر ساعت کار ادارات این موضوع در شورای ترافیک مطرح و تصویب خواهد شد.
شفیعی افزود: با توجه به تعطیلی بخش دانش‌آموزی حدود ۱۰ درصد و با توجه به تغییر ساعت کاری کارمندی از ساعت ۸ به ساعت ۶ صبح، حدود ۹ درصد نیز در این بخش کاهش سفر در ساعات اوج خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه کارکنان که در گذشته اغلب بین ساعت ۷:۳۰ تا ۸ صبح وارد و حدود ساعت ۴ بعدازظهر از محدوده طرح خارج می‌شدند، ناچار به پرداخت هزینه طرح ترافیک در ساعات اوج بودند، ادامه داد: با تغییر ساعت کاری، به‌دلیل اینکه ورودشان خارج از ساعات طرح و خروج‌شان در ساعات غیرپیک اتفاق می‌افتد، شرایط مطلوب‌تری به لحاظ پرداخت هزینه برای ایشان به وجود می‌آید.
اکنون ساعت آغاز طرح از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز و تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد.