kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
فتاح خبر داد

کمک ۱۵۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به باز‌سازی مناطق زلزله‌زده خوی

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد در یک ‌سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان در استان آذربایجان غربی هزینه کرده که بخشی از آن مربوط به زلزله خوی بوده است.

به گزارش ایرنا، پرویز فتاح در جلسه بررسی روند پیشرفت باز‌سازی مناطق زلزله‌زده خوی افزود: از این میزان، ۱۵۰ میلیارد تومان کمک بنیاد مستضعفان به زلزله‌زدگان خویی است.
فتاح ادامه داد: اولویت اول ما در زلزله خوی، اختصاص سیمان برای زلزله‌زدگان بود و تا زمانی که همه خانه‌های آسیب‌دیده احداث شود، سیمان و میلگرد را متقبل شده و تامین می‌کنیم.
وی گفت: هرچند اولویت ما، کمک به ساخت واحدهای مسکونی است ولی برای کمک به مدارس، خانه‌های بهداشت و مساجد نیز در راستای تامین سیمان مورد نیاز آماده‌ایم ولی این موارد بعد از بررسی‌های لازم و با محوریت بنیاد مسکن تامین خواهد شد. رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بیان داشت: ما حاضر هستیم به منازل ایتام هم کمک و در این راستا مشارکت کنیم، ضمن اینکه برای مرکز دیالیز خوی هم اگر کمکی از ما برمی‌آید، انجام خواهیم داد.
فتاح با قدردانی از مردم خوی اظهار داشت: خویی‌ها در کمک به مردم مصیبت‌دیده پیشتاز بودند و به همین علت، همه نظام برای کمک به مردم این منطقه پای کار آمدند.
وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین موارد در منطقه، ضدزلزله بودن واحدهای مسکونی به‌ویژه واحدهایی که ساخته می‌شود، است و باید برای مقاوم‌‌سازی به‌زودی فکر اساسی صورت گیرد.