kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
آمریکا

«هوش مصنوعی» 3900 نفر را بیکار کرد

برابر گزارش‌ها هوش مصنوعی در ماه مه، شغل حدود چهار هزار آمریکایی را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما‏، به نقل از تلویزیون سی‌سی‌تی‌وی، براساس گزارش شرکت چلنجر، که یک شرکت کمک به استخدام کارکنان اخراج شده است و مقر آن در شیکاگو است، شرکت‌های آمریکایی دلیل اخراج سه هزار و 900 نفر از کارکنان خود را «هوش مصنوعی» عنوان کردند، که حدود ۴.۹ درصد از کاهش مشاغل در ماه مه ‌در سراسر این کشور را شامل می‌شود.
براساس این گزارش، شرکت‌های آمریکایی در ماه مه بیش از 80 هزار شغل را حذف کردند که ۲۸۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و تعداد کل کاهش مشاغل اعلام‌شده توسط کارفرمایان آمریکایی از ابتدای سال ۲۰۲۳ به حدود ۴۱۷ هزار نفر رسید.
علاوه ‌بر بسته شدن کسب‌وکار و شرایط بازار یا اقتصادی، هوش مصنوعی به یک دلیل رایج برای اخراج کارکنان تبدیل شده است، به همین دلیل است که این شرکت برای اولین‌بار در گزارش خود هوش مصنوعی را به‌عنوان یک گزینه علت اخراج‌ها و کاهش و تعدیل نیرو ذکر کرده است.
در اوایل سال جاری، گزارش گلدمن ساکس نشان داد که نوعی اتوماسیون هوش مصنوعی ممکن است برای حدود دوسوم پست‌های آمریکا مورد استفاده قرار گیرد و حدود ۲۵ تا ۵۰ درصد از کار روزانه آنها احتمالاً توسط این فناوری انجام می‌شود.