kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

بزرگداشت یکصدمین سالگرد انتشار پرتیراژترین کتاب در ایران(اخبار ادبی و هنری)

 
 
 
آئین اختتامیه همایش یکصدمین سالگشت تالیف کتاب «مفاتیح الجنان» و بزرگداشت حاج شیخ عباس قمی‌، در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسيما برگزار شد. 
به گزارش خبرنگار کیهان، در این مراسم آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و دبیر همایش یکصدمین سالگشت تالیف مفاتیح الجنان، با بیان اینکه امروز کتاب «مفاتیح الجنان» جایگاه خود را در میان همه پیدا کرده است افزود: مرحوم حاج شیخ عباس قمی کار بسیار ارزشمند و پراهمیتی را درخصوص «مفاتیح الجنان» انجام داده است و در واقع عصاره همه بزرگان در این کتاب جمع‌آوری شده است و به همین لحاظ این کتاب را با ارزش و با اهمیت کرده است. 
حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و عضو مجلس خبرگان رهبری هم در این آئین گفت: سرچشمه‌های نور و گهر بار  در مفاتیح الجنان راه و رسم بندگی و ارتباط با خدا را به ما می‌آموزد و لذا در واقع قصه همین است که انسان به نظام توحیدی راه پیدا کند و بهترین روش رسیدن به توحید و خداپرستی «مفاتیح الجنان» است. 
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در ادامه این همایش گفت: امروز کتاب مقدس «مفاتیح الجنان» جزئی از خانواده‌های ما ایرانی‌ها شده است و برای مسلمانان و همه‌، پس از قرآن کریم‌، با ارزش‌ترین کتاب است.  وی خاطر نشان کرد: طی ۴۵ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد نزدیک به ۲۸ میلیون جلد کتاب «مفاتیح‌الجنان» به چاپ رسیده و در اختیار همه اقشار مردم قرار گرفته است. اسماعیلی با بیان اینکه «مفاتیح الجنان» پرتیراژترین کتاب در جامعه ایران است اظهار داشت: اخلاص حاج شیخ عباس قمی، باعث ترویج زیاد این کتاب و محبوبیت‌اش در بین مردم شد و مردم از این کتاب برکت می‌گیرند. 
همچنین در ادامه این آئین از تمبر یادبود همایش یکصدمین سالگشت تالیف کتاب «مفاتیح‌الجنان» و نیز کتاب‌ها و مقالات مربوطه رونمایی شد. 
در بخشی از این مراسم هم شاهد حضور خادمان حرم مطهر ثامن‌الحجج امام رضا (ع) بودیم که با حمل پرچم بارگاه مقدس این امام رئوف فضا را متبرک به فضای مقدس حرم مطهر امام هشتم‌(ع) کردند.  در بخش دیگری از این مراسم نیز پیام حضرت آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در جهت اهمیت و اعتلای این همایش قرائت شد. 
در پایان این مراسم نیز از خادمان و اساتید حوزه و دانشگاه همچون آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله جوادی آملی، حجج اسلام حسین انصاریان، سید رسول موسوی واعظ، بروجردی‌، توکلی و ذاکران اهل بیت ماشاالله عابدی، مسچی و حاج منصور ارضی، قدردانی به‌عمل آمد.