kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
یادی از شهید جاویدالاثر عارف حمید

دوستدار خانواده(حدیث دشت عشق)

 
 
 
سرباز جاویدالاثر شهید عارف حمید در روز نهم آبان سال ۱۳۴۶ در یک خانواده پرجمعیت روستایی ساکن در روستای بیت مطیلب شهر ملاثانی از توابع شهرستان باوی دیده به جهان گشود. به دلیل کمبود امکانات در روستای محل سکونتش، مدرسه‌ای برای تحصیل دانش‌آموزان نبود به همین خاطر برای کسب علم و دانش به اهواز رفت و آمد می‌‌کرد.
با تلاش و سختی‌های فراوان توانست در نوجوانی دیپلم بگیرد ولی پس از آن هم بیکار ننشست و به کار کشاورزی مشغول شد تا بتواند به خانواده خود کمک کند. نزدیکان او می‌گویند که شهید عارف حمید اهل کار و تلاش بود و در خانه هم بیکار نمی‌نشست و به خانواده خود در کارها کمک می‌کرد.
خیلی خوش اخلاق بود و با تواضع خاصی با همگان برخورد می‌کرد، همچنین خیلی تقید به اقامه نماز و انجام تکالیف شرعی داشت. وی در سن ۱۹ سالگی به خدمت اعزام شد، در سپاه پاسداران مشغول انجام سربازی بود که به همراه دیگر رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و به نبرد با دشمنان اسلام پرداخت.
پس از حضور در جبهه سرانجام این رزمنده سپاه اسلام در روز پنجم خرداد سال ۱۳۶۷ در عملیات تک دشمن به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر پاکش در خاک جبهه ماند و از جمله شهدای جاویدالاثر دفاع مقدس استان خوزستان محسوب می‌شود.
شهید عارف حمید در سن ۲۱ سالگی در منطقه عملیاتی شلمچه شهد شیرین شهادت را نوشید و خانواده معظمش هنوز چشم‌انتظار بازگشت پیکر مطهرش هستند.