kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

آل‌سعود اخلال در پروازهای صنعا را از سر گرفت!

با وجود آنكه به نظر مي‌رسد بحران در يمن به سوي مراحل نهايي و راه‌حل پاياني حركت مي‌كند، اما مدیرکل فرودگاه بین‌المللی صنعا اعلام کرده است که عدم انجام پروازها از این فرودگاه به مقاصد مورد توافق براساس آتش‌بس، به‌دلیل ممانعت سیاسی از سوی ائتلاف متجاوز است و ربطی به مسائل فنی فرودگاه ندارد.

به گزارش سایت خبری المسیره، خالد الشایف، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی صنعا گفت، در طول یک‌سال آتش‌بس تنها ۸۴۰۰۰ مسافر جابه‌جا شدند، در حالی که قبل از تجاوز سالانه دو میلیون مسافر جابه‌جا می‌شد. وی افزود: «روزانه ۵۰ پرواز به فرودگاه صنعا و یک پرواز به اردن انجام می‌شد در حالی که ۱۸۴ پرواز در طول یک سال آتش‌بس انجام شده است.» رائد جبل، معاون شرکت هواپیمایی یمن اعلام کرد، ائتلاف متجاوز درخواست شرکت‌های جیبوتی، اردن، سعیدا و سایر شرکت‌ها را برای انجام پرواز به مبدا و مقصد فرودگاه بین‌المللی صنعا رد کرده است. وی افزود، قاهره و دهلی‌نو با انجام پروازها موافق هستند؛ اما این ائتلاف متجاوز است به یمن یا دیگر شرکت‌های هواپیمایی اجازه پرواز نمی‌دهد.
رفع محاصره غیرانسانی مردم يمن و برقراری آتش‌بس و توقف جنگ از جمله مواردی بوده که از بعد از مذاكرات اخير ميان ايران و عربستان همواره مورد تاكيد مقامات ايراني بوده است. مذاكرات ميان مقامات صنعا و رياض پس از توافق تهران و رياض همچنان ادامه دارد.