kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۸۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

مفلوک و گردن‌شکسته مثل مُهره لاف‌زن شبکه صهیونیستی(خبر ویژه)

فیروز نادری عضو پیشین ناسا از گردن به پایین فلج شد.

نادری، عضو پیشین «ناسا» در صفحه فیس‌بوک، از فلج شدن خود در پی یک حادثه خبر داد و نوشت: «من ضربان قلب پایین ناگهانی داشتم که باعث شد از حال بروم و سرم به دیوار برخورد کند و یکی از مهره‌های گردنم جابه‌جا و نخاع‌ام آسیب ببیند و از گردن به پایین فلج شوم.»
این بازیچه گروهک‌های برانداز، چندی پیش در گفت‌و‌گو با شبکه زرد و صهیونیستی «ایران اینترنشنال» جوگیر شده و گفته بود اعتقادی به بهشت و جهنم ندارد اما باید روحانیون را به زحل بفرستد که شبیه جهنم است!
عطاءالله مهاجرانی در واکنش به این خبر به کنایه در توئیتر نوشت: قرار بود سفر يک‌طرفه به زحل تدارک كند، و در سيزده‌به‌در جشن به در ديگرى! مى‌بايست در خشونت كلامى حد نگه دارد و كسى را به جهنم زحل نفرستد! شبانگه به سر فكر تاراج داشت- سحرگه نه تن سر؛ نه سر تاج داشت/ به يک گردش چرخ نيلوفرى- نه تاجى به جا ماند و نه نادرى!
همچنین کانال رادیو مفسر در فضای مجازی نوشت: شبکه‌ای از فعالان رسانه‌ای که یک دهه پیش در فضای سیاسی و مطبوعاتی آمریکا مسئول لابی‌سازی و لانسه کردن برجام بودند؛ پس از یک دهه و نیز تغییر دولت در ایران سردمداران شورش ۱۴۰۱ شدند. اسامی‌ای همچون کریم سجادپور، مسیح علینژاد، فیروز نادری، تریتا پارسی و... یک دهه پیش همسو پروژه برجام را جلو می‌بردند. پس از یک دهه با شکست نسبی پروژه برجام‌، لابیست‌های برجام بانی آشوب ۱۴۰۱ شدند. کریم سجادپور که یک دهه پیش در بنیاد کارنگی فعالیت می‌کرد و هفته‌ای یک‌بار با وزیر خارجه آمریکا جلسه داشت در بسیاری از نشریات غربی درصدد تئوریزه کردن برجام بود؛ وی در شورش سال گذشته بانی پروژه جرج تاون و منشور همبستگی بود. علینژاد به یکی از سران شورش سال گذشته بدل شد. تریتا پارسی رئیس نایاک نیز اعلام کرد برخلاف یک دهه پیش سیاست نایاک حمایت از پروژه براندازی است.
اما در این میان سرنوشت «فیروز نادری» از همه جالب‌تر است. وی که تا دو دهه پیش حتی در برخی از برنامه‌های نجومی شبکه چهار سیما شرکت می‌کرد. در طول این سال‌ها مهم‌ترین نماد دیاسپورای ذهنی جامعه ایران در باب مهندسان ایرانی شاغل در ناسا بود. وی تا یک دهه پیش ذیل سازمان غیرانتفاعی «پایا» به همراه ولی‌ نصر از لابیست‌های برجام محسوب می‌شد و به همراه انوشه انصاری جایزه اصغر فرهادی را از آکادمی اسکار تحویل گرفت. در ماه‌های اخیر وی از مهم‌ترین حامیان شورش ۱۴۰۱ بود. فلج شدن او از گردن به پایین؛ آن هم چند روز پس از تهدید به سوزاندن معممین، دراماتیک‌ترین سرنوشت ممکن برای وی بود.
مهم‌تر از مواضع یک‌سال اخیر وی، ریشه‌یابی این مسئله است که لابیست‌های پروژه برجام چگونه پس از یک دهه به سردمداران حرکت سال گذشته تبدیل شدند.