kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

سرخوردگی عناصر اپوزیسیون از آزادی دیپلمات ایرانی(خبر ویژه)

آزادی دیپلمات بی‌گناه ایرانی از سوی دولت بلژیک، با سرخوردگی و نارضایتی عناصر ضد انقلاب مواجه شد.

به گزارش شبکه صهیونیستی اینترنشنال، آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات جمهوری اسلامی که در جریان یک توافق تبادل زندانی میان ایران و بلژیک آزاد شد، موجی از واکنش‌های منفی معارضان جمهوری اسلامی را به دنبال داشت.
«گروهک شورای ملی مقاومت » (نام پوششی گروهک تروریستی منافقین) آزادی اسدالله اسدی، را «باج‌دادن شرم‌آور به تروریسم و گروگان‌گیری» خواند و این اقدام را محکوم کرد. این گروهک که در پرونده‌‌سازی علیه اسدی دست داشت، ادعا کرده آزاد شدن اسدی در حالی است که دادگاه قانون اساسی بلژیک در حکم خود به صراحت اعلام کرده بود دولت بلژیک باید قبل از انتقال محکومان به قربانیان(!؟) اطلاع دهد تا فرصت مراجعه مجدد به دادگاه داشته باشند. این آزادی، یک باج‌دادن شرم‌آور است و حکومت ایران را جسور‌تر می‌کند.
دریا صفایی، نماینده دو رگه پارلمان بلژیک نیز که پیشتر بارها درباره احتمال آزاد شدن اسدی هشدار داده بود، در گفت‌وگو با ایران‌اینترنشنال این اقدام دولت بلژیک را «گستاخانه» خواند.
علیرضا آخوندی، عضو پارلمان سوئد نیز به تبادل الیویه وندکاستیل با اسدالله اسدی، اعتراض کرد و این روز را روزی شرم‌آور خواند؛ مخصوصا برای دولت بلژیک و همین‌طور برای اتحادیه اروپا. او مدعی شد که جمهوری اسلامی ۴۴ سال است سیاست گروگان‌گیری را در پیش گرفته و به این وسیله تلاش می‌کند تا امتیازهای مورد نظرش را به دست بیاورد.
محمود امیری‌‌مقدم، رئیس‌ یک گروهک فعال در پوشش حقوق بشر هم‌، در توئیتی با هشتگ «معامله ننگین» نوشت: «آزاد کردن اسدالله اسدی توسط دولت بلژیک برگی شرم‌آور در تاریخ سیاست خارجه بلژیک است. این معامله امنیت همه شهروندان دوتابعیتی اروپا را که به ایران یا کشورهای همسایه سفر می‌کنند به خطر می‌اندازد و پیامش به جمهوری‌اسلامی این است که ‌هر کاری که بکنی، باز ما آماده معامله هستیم.»
مصی علی‌نژاد، نوشت: «این معامله و مبادله زمینه را برای اقدام‌های تروریستی بیشتر جمهوری اسلامی در خاک کشورهای غربی فراهم می‌کند.»
فردی به نام اکوانیان در توئیتی نوشت: «باید مبادله را به خوبی درک کرد زین‌ پس شاهد افزایش سرکوب مخالفان جمهوری اسلامی در خاک اروپا خواهیم بود.»
علی جوانمردی، از عناصر علاف اما پرگوی اپوزیسیون هم در توئیتر نوشت: «نتیجه نشست با اعضای پارلمان اروپا در بروکسل این بود؟ به آنها دل نبندیم. آنها مصالح خود را بر منافع مردم ایران ترجیح می‌دهند. خودباوری را تقویت کنیم.»