kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
قالیباف:

دولت و مجلس تحول اقتصادی و مولد‌سازی را در برنامه هفتم توسعه پیگیری می‌کنند

رئیس‌ مجلس شورای اسلامی با ‌اشاره به اینکه باید مردمی‌سازی اقتصاد را رقم بزنیم گفت: دولت و مجلس تحول اقتصادی و مولد‌سازی را در برنامه هفتم توسعه پیگیری می‌کنند.

محمدباقر قالیباف در یادواره سرداران شهید و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه اظهار کرد: فتح خرمشهر در تاریخ ایران عزیز برای همیشه ماندگار خواهد ماند و درواقع یک روز به یادماندنی است.
قالیباف با‌ اشاره به اینکه سه سال قبل در هفته دفاع مقدس نیز به خراسان‌ جنوبی سفر کردم، بیان‌ کرد: همان زمان قول دادم که در فرصتی مناسب به دیدن مردم قانع و صبور شهرهای بشرویه و طبس بیایم.
وی گفت: یادواره‌های شهدا باید این نکته را به ما یادآوری کند که از فرهنگ و باورهای شهدا غفلت نکنیم که جای ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها عوض نشود.
رئیس‌ مجلس بیان‌کرد: البته در کنار تکیه به باورهای معنوی، مباحث آموزش‌های نظامی نیز برای بسیجیان و فرماندهان ما اهمیت فوق‌العاده‌ای داشت.
قالیباف گفت: ما هیچ‌گاه از دوران هشت ساله به عنوان ایام جنگ یاد نکردیم بلکه از آن به نام دوران دفاع مقدس و جهاد یاد می‌کنیم که نشان از دیدگاه ما در آن ایام به یادماندنی دارد.
وی با تأکید بر اینکه خدای دوران دفاع مقدس، خدای امروز در حوزه اقتصاد نیز است، یادآور شد: اگر امروز در اقتصاد دچار مشکل هستیم به واسطه نبود امکانات و نیروی انسانی نیست بلکه به واسطه ضعف در برخی از باورها است.
رئیس‌ مجلس با بیان اینکه باید مردمی‌سازی اقتصاد را در کشور رقم بزنیم، ادامه داد: در عرصه اقتصاد نیز باید در کنار توکل به خداوند، تلاش، برنامه‌ریزی، ایثارگری و تعهد و ... را همراه با جوانان متخصص و توانمند داشته باشیم.
قالیباف با ‌اشاره به اینکه باید مردمی‌سازی اقتصاد را رقم بزنیم گفت: دولت و مجلس تحول اقتصادی و مولد‌سازی را در برنامه هفتم توسعه پیگیری می‌کنند.
در برنامه هفتم باید به مهار تورم توجه شود
رئیس‌ مجلس شورای اسلامی همچنین در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی که در طبس برگزار شد،  با بیان اینکه اکنون مولد‌سازی در حال اجرا بوده و بسیاری از اختیارات به استان‌ها واگذار شده است، ادامه داد: قانون مسکن که مشکلاتی در پی دارد باید اصلاح شود و باید این قوانین منطبق بر شرایط استان‌ها باشد.
وی با بیان اینکه این موضوع را اساسی و به سرعت انجام خواهیم داد، تصریح کرد: در برنامه هفتم باید به مهار تورم توجه شود اما یک‌سری اقدامات مقطعی را نیز در این زمینه باید پیگیری کنیم.
فرودگاه شهدای گناباد افتتاح شد
فرودگاه شهدای گمنام صبح پنج‌شنبه چهارم خرداد ۱۴۰۲ با به زمین نشستن هواپیمای حامل رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهر‌سازی افتتاح شد.
فرودگاه شهدای گناباد با وسعت ۳۸۰ هکتار با
دو هزار و ۷۰۰ متر باند دارای عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار
۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد و پس از راه‌اندازی، سومین فرودگاه خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار خواهد بود.
پروژه فرودگاه شهدای گناباد که از حدود ۳۰ سال قبل آغاز شده است تا سال ۱۳۹۰ تحت مالکیت وزارت کشور بود و پس از واگذاری به شرکت فرودگاه‌ها در ۱۲ سال گذشته تحت عملیات احداث سطوح پروازی، ترمینال و سایر اماکن فرودگاهی قرار گرفت.
فرودگاه شهدای گناباد با هزینه‌ای بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده است.
با راه‌اندازی فرودگاه گناباد علاوه‌بر مردم این شهرستان، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان‌های بجستان، رشتخوار، مه‌ولات، خواف در خراسان رضوی و نیز شهرستان‌های فردوس، سرایان، خضری و قائن در شمال استان خراسان جنوبی نیز از ظرفیت این فرودگاه برخوردار می‌شوند.
 محمدباقر قالیباف در آئین افتتاح فرودگاه شهدای گناباد  با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل گفت: به لطف خدا در موقعیت جغرافیایی خوب در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب دنیا قرار گرفته‌ایم که سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های مهم، درآمدی بیشتر از نفت و گاز برای کشور خواهد داشت.
قالیباف با‌ اشاره به تعطیلی و کاهش تولید برخی واحدهای تولیدی و صنعتی به‌خاطر قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان اظهار کرد: این نتیجه مصرف بیش از حد و نامناسب انرژی در کشور است به طوری که چهار برابر مصرف دنیا گاز مصرف می‌کنیم.
رئیس‌ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادامه این مسیر، مسیری برای غلبه بر مشکلات نیست، گفت: وظیفه داریم با دولت دست به دست هم دهیم تا با حکمرانی بهتر به این مشکلات سامان دهیم.