kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۸۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
رئیس ‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

برای تکمیل ۶۹۰طرح نیمه تمام درچهارمحال و بختیاری به۲۰هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز است

رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: 690 طرح نیمه تمام ملی و استانی درسطح این استان باقی مانده است.

 

شهرکرد - خبرنگارکیهان:

علی شهریارپور که در گفت‌و‌گو با خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری این تعداد طرح که‌ در زمینه‌های‌گوناگون‌عمرانی‌،فرهنگی‌،اجتماعی‌،اقتصادی‌،آموزشی‌،کشاورزی و ... هستند حدود 20هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
وی اضافه کرد: اولویت تکمیل و بهره‌برداری با طرح‌هایی است که پیشرفت فیزیکی بالایی داشته باشند.
شهریارپور ادامه داد: طرح‌های جدیدی هم که ضروری باشند در اولویت ساخت و بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
وی اظهار امیداوری کرد که مبلغ یادشده هرچه زودتر تامین شود و تعداد690 طرح مورد اشاره تکمیل و به بهره‌برداری برسند تا موجب ایجاد ‌اشتغال و رونق اقتصادی در استان چهارمحال و بختیاری شود.
شهریارپور با اظهار این مطلب که امسال 20هزار و 900 فرصت شغلی جدید در سطح استان ایجاد می‌شود تصریح کرد: سال گذشته 22 هزار و 463 فرصت شغلی در زمینه‌های گوناگون در سراسر استان ایجاد شده بود.
وی اظهار داشت: اولویت مربوط به تکمیل شبکه‌های شهرک‌های صنعتی‌،طرح‌های انتقال آب کشاورزی‌،توسعه باغ‌ها و گلخانه‌ها است.
شهریارپور توازن درتوزیع اعتبارات را دراستان چهارمحال وبختیاری مورد تاکید قرارداد و اظهارداشت:اعتبارات نباید دریک بخش یا شهرستان خاصی از استان سوق پیدا کند. وی تصریح کرد:اعتبارات باید مناسب و متناسب با نیازها و استعدادها و آمایش سرزمین درهر شهرستان از استان توزیع شود.
وی با اظهار این مطلب که اگر اعتبارات مساوی درشهرستان‌های استان توزیع شود، آن هم درست نیست افزود:بایددرهرشهر‌،بخش و روستا متناسب با امکانات و توانمندی‌ها و داشته‌های آنها سرمایه‌گذاری شود. به‌طوری‌که برخی مناطق مستعد توسعه صنعتی، برخی توسعه کشاورزی و برخی خدماتی هستند.
شهریارپور اظهارکرد: از مجموع اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۱ استان، چهار هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان معادل ۷۷.۵ درصد اعتبارات تخصیص یافت.
وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع اعتبارات هزینه‌ای، دارایی‌، سرمایه‌ای و اعتبارات سفر رئیس‌جمهور، ۶ هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان برای استان مصوب شد که از این میزان پنج هزار و ۹۹۵ میلیارد تومان ابلاغ و چهار هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان تخصیص یافت.
وی اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان را نقطه عطفی در جهش اعتباری استان دانست و گفت: تاکنون در هیچ مقطع زمانی چنین اعتباری برای استان مصوب نشده و تخصیص نیافته بود به‌طوری‌که از این محل ۱۳ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شد که قرار است طی سه سال استان تخصیص و در استان جذب شود.
این مقام مسئول اعلام کرد: تعهد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای سال ۱۴۰۱ چهار هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بود که سه هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان معادل ۷۴ درصد آن تخصیص یافت و اکنون این اعتبار در حساب دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی قابل برداشت است.
شهریارپور به میزان اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان نیز ‌اشاره کرد و گفت: مجموع اعتبارات استان در این بخش برای سال گذشته پنج هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان بود که از این میزان پنج هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان ابلاغ و سه هزار و ۹۸۴ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد آن تخصیص یافت.
وی همچنین از تخصیص ۹۷.۲ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱ اعتباری به مبلغ ۶۷۹ میلیارد تومان ابلاغ شد که از این میزان ۶۵۹ میلیارد تومان تخصیص یافت.
رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بنا بر آخرین گزارش‌ها، تاکنون یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سال ۱۴۰۱ جذب نشده که تا پایان شهریور فرصت جذب این اعتبار وجود دارد و مشکلی در این خصوص نیست.