kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
معاون سیاسی وزیر کشور:

دستورالعمل شفافیت انتخابات با نظر شورای نگهبان ابلاغ می‌شود

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: دستورالعمل شفافیت انتخابات پس از اظهارنظر شورای نگهبان، ابلاغ می‌شود.

محمدرضا غلامرضا در نشست ستاد انتخابات استان تهران که در استانداری برگزار شد، افزود: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، چهار مولفه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در دستور کار قرار گرفت و راهبردهایی برای اجرایی شدن این مولفه‌ها به استان‌ها ابلاغ شد.
وی افزود: در همایش معاونین سیاسی سراسر کشور که رؤسای ستادهای انتخاباتی هم محسوب می‌شوند، برنامه‌های مرتبط با انتخابات با محوریت مشارکت مورد بررسی و مصوباتی در مورد سلامت و رقابت ابلاغ شد.
معاون سیاسی وزیر کشور با ‌اشاره به ارتباط چهار مولفه سلامت با امنیت و رقابت با مشارکت عنوان کرد: در مورد سلامت انتخابات ما و شورای نگهبان نظارت خوبی داریم، در این زمینه دستورالعمل‌هایی تهیه شده که پس از نهایی شدن ابلاغ می‌شود؛ دستورالعمل شفافیت هم با نظر شورای نگهبان ابلاغ می‌شود.
غلامرضا گفت: برای تبلیغات نامزدها هم دستورالعمل تهیه می‌شود اگر طرح مجلس تصویب شود باید برای تبلیغات نامزدها هم قانون تهیه شود و اگر قانون قبلی ملاک باشد باید دستورالعمل تهیه شود و در کنار آنها برنامه شفافیت مبنای عمل در موضوع سلامت انتخابات قرار می‌گیرد.
رئیس‌ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: برای انتخاب اعضای کمیته اجرایی و بررسی صلاحیت‌ها هم دستورالعمل تهیه شده که به زودی ابلاغ می‌شود.
وی در مورد مشارکت در انتخابات عنوان کرد: برای مشارکت در انتخابات، برش‌های استانی متناسب با هر استان تهیه شده که نیمی از استان‌ها اقدامات خود در این زمینه را آغاز کردند.
غلامرضا تاکید کرد: در زمینه مشارکت کارهای خوب و متنوعی در دستورکار قرار گرفته که از جمله آن الگوی محله‌محوری می‌باشد که فقط ناظر بر انتخابات نیست، در این زمینه از تجربیات گذشته مثل شورایاری، گروه‌های جهادی، سرای محله و غیره استفاده می‌شود تا با محوریت فرمانداران، بخشداران و دهیاران با استفاده از این زنجیره انتخابات پرشور و باشکوهی داشته باشیم.