kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وضعیت فرهنگی کشور نیازمند تحولات جدی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وضعیت فرهنگی کشور نیازمند تغییر و تحولات جدی است. وزارت فرهنگ دولت مردمی برنامه‌هایش را بر این اساس تدوین کرده و رهاشدگی در فرهنگ و نگاه دسته‌چندمی به این حوزه خاتمه خواهد یافت.

 

خرم‌آباد -خبرنگار کیهان:

محمدمهدی اسماعیلی در جلسه مشترک شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی استان لرستان با تاکید براینکه وضعیت فرهنگی کشور باید متناسب با آرمان‌های نظام اسلامی ارتقا یابد، خاطر نشان کرد: تلاش برای تحقق مطالبه ۱۵ ساله بر زمین مانده رهبرمعظم انقلاب مبنی بر تولید کاغذ داخلی آغاز شده است.
وی تصریح کرد: در این راستا دولت مردمی تلاش می‌کند نیمه دوم امسال، خودکفایی کاغذ تولید داخل را جشن بگیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که عصر پنجشنبه برای شرکت در همایش فعالان قرآنی، جلسه مشترک شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی استان‌، ویژه برنامه ایثار و شهادت و بازدید از پروژه‌های فرهنگی-هنری به لرستان سفر بود، گفت: امیدوارم با تحقق دستاورهای بزرگی که در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال امسال برای حوزه فرهنگ پیش‌بینی شده، شاهد تحولات جدی در این حوزه باشیم.
اسماعیلی با اعلام این خبر که دولت مردمی با تلاش جهادی به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه فرهنگ و هنر است، خاطر نشان کرد: برای تحقق این مهم تمام نیازها را تامین و الزامات ارتقای این عرصه را فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه مدیریت فرهنگی دولت مردمی طی دو سال اخیر تلاش مضاعف برای ارتقاء برنامه‌ریزی و پشتیبانی از حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری کشور به‌عمل آورده است، تصریح کرد: امسال سیاست‌گذاری فرهنگی کشور به نقطه عطف خود می‌رسد و ثمرات این اقدامات به بارخواهد نشست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدید چند ساعته رهبر فرزانه انقلاب از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و توجه ویژه ایشان به حوزه فرهنگ را سرمایه‌ای گرانبها برای رشد و تعالی دانش و فرهنگ و هنر کشور برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران از ماهیت فرهنگی برخوردار است. زیرا رهبران آن بزرگ‌ترین معلمان فرهنگی هستند و آثار نوشته‌های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب جزو پرفروش‌ترین‌های حوزه کتاب هستند.
این گزارش حاکی است در جریان سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان بسیاری از خبرنگاران، اعضای انجمن‌ها در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و کوهدشت با انتقاد صریح از عملکرد منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌لرستان خواستارعزل وی و خاتمه دادن به فرصت سوزی در حوزه فعالیت این اداره کل در استان لرستان شدند.
برپایه این گزارش؛ به حاشیه راندن برخی نیروهای ارزشی و حامی دولت مردمی با وجود سوابق درخشان خدمت‌، ضعف در برپایی انتخابات خانه مطبوعات توام با اقدامات سؤال‌برانگیز و ابطال آن‌، استمرار اعمال تبعیض در همکاری با اصحاب رسانه که حتی هنگام سفر وزیر به لرستان منجر به حذف خبرنگاران روزنامه‌های مطرح کشور و استان به‌ویژه رسانه‌های حامی دولت در برنامه‌ریزی‌ها گردید و دعوت گزینشی از برخی افراد این حوزه برای حضور در برنامه‌های سفر وزیر ازجمله انتقادات وارده به اقدامات مغایر سیره دولت انقلابی و مردمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بود که سفر وزیر را تحت‌الشعاع قرارداد و البته استمرار وضع موجود توسط وی منجربه فرصت سوزی بیشتر و لطمه مضاعف به منزلت دولت مردمی آیت‌الله رئیسی و فعالیت رسانه‌های مطرح عرصه ملی در جهت تحقق مشی دولت خواهد شد.