kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

یدیعوت آحارونوت تهدیدهای اسرائیل علیه ایران را بلوف و دروغ دانست

 

سرويس خارجي-
تكرار تهديدات توخالی رژيم صهيونيستي عليه ايران باعث شده تا منابع داخلي در تل‌آويو نيز اين تهديدات را بي معني و پوچ عنوان كنند، تا آن جا كه برخی رسانه‌ای این رژیم دیروز نوشتند: «اسرائیل، برای جنگ مقابل ايران
آماده نیست.» و «تهدیدات علیه ایران و حزب‌الله توخالی و دروغ است.»
سال‌هاست كه مقامات نظامي و سياسي رژيم صهيونيستي با طرح ادعاهاي واهي برخي تهديدات توخالي را عليه ايران مطرح مي‌كنند، اين تهديدات به‌ويژه طي چند ماه گذشته روند فزاينده‌اي داشته و برخي رسانه‌هاي غربي نيز با دميدن در آتش اين تهديدات تلاش دوچنداني را براي بزرگنمايي چنين تهديداتي به‌كار بردند. بخشي از اين تهديدات همواره عليه تاسيسات هسته‌اي ايران مطرح شده است، تا آن‌جا كه دو روز پيش یک مقام ایرانی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره به این لفاظی‌ها پاسخ داد و گفت كه هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ایران به معنای شعله‌ور کردن جنگی گسترده بوده که رژیم‌ صهیونیستی باید تبعات آن را تحمل کند.
به نظر مي‌رسد كه اين تهديدات حتي به مرحله سناريونويسي روي كاغذ هم نرسيد، تا آنجا كه «تامیر هیمن» رئیس سابق اطلاعات ارتش رژيم صهيونيستي در اسفندماه سال گذشته به شكست استراتژي‌هاي تل‌آويو عليه تهران اذعان كرد. در واقع به نظر مي‌رسد كه ترس از نابودی کامل باعث شده كه تل‌آويو هيچ‌گاه قادر به عملي كردن تهديدات شفاهي خود عليه ايران نباشد. جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي براي هرگونه ماجراجويي عليه ايران به‌دليل دوري مسافت، قادر به پرواز يكسره به سوي ايران بدون سوخت‌گيري نيستند و از سوي ديگر سامانه‌هاي پدافندي صهيونيستي نيز قادر به مقابله همزمان با باران موشكي از مرزهاي مجاور خود شامل سوريه، لبنان، نوارغزه و عراق و همچنين دفع موشك‌هاي بالستيك ايران نيستند.
منابع عبري‌زبان نيز به شكست تهديدات رژيم اسرائيل عليه ايران اذعان دارند. از جمله روز پنج‌شنبه، روزنامه یدیعوت آحارونوت به انتقاد از تهدیدهای اخیر رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران و حزب‌الله پرداخت و تاکید کرد، با توجه به اینکه هیچ اقدام میدانی و افزایش سطح آماده‌باشی در اسرائیل صورت نگرفته این اظهارات صرفا جنبه رسانه‌ای دارند. این تحلیلگر صهیونیست در این رابطه می‌افزاید، سخنان فرماندهان نظامی و امنیتی تل‌آويو اکنون تیتر اکثر رسانه‌ها را به خود اختصاص داده است، سخنرانی این هفته رئیس امان در کنفرانس هرتزیلیا در رابطه با دبیرکل حزب‌الله که گفته بود وی به نقطه ارتکاب اشتباه نزدیک می‌شود و این اشتباه منجر به جنگ خواهد شد ظاهرا بدون هیچ دلیل یا هشدار واقعی و ملموس اطلاعاتی صورت گرفته و هیچ داده و اطلاعاتی در رابطه با قصد فوری این ساختار شیعی برای انجام جنگ وجود ندارد. او در این زمینه می‌افزاید (در حالی این سخنان رسانه‌ای شدند) که خبری از نیروی پشتیبانی برای تیپ الجلیل (برای جنگ احتمالی) اعزام نشده است، تغییر در آرایش نیروها هم صورت نگرفته است، از افزایش سطح آماده‌باش در نیروی هوایی هم خبری نیست، محدودیت‌ها برای مرخصی و نقل و انتقال نظامیان به وجود نیامده و کشاورزان و مسافران نیز به همان شکل سابق کار خود را می‌کنند. در ادامه این یادداشت با اشاره به سخنان «هرتسی ‌هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هم آمده: «اظهارات ‌هالیوی در رابطه با پیشرفت پروژه هسته‌ای ایران نیز به یک برنامه عملیاتی تدوین‌شده واقعی مربوط نمی‌شود و نشان می‌دهد که چیز تازه‌ای در این زمینه ارائه نشده است.» اين روزنامه با اشاره به بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در رابطه با ناوگان دریایی ایران هم تاکید می‌کند، «آنچه که در این بیانیه در رابطه با فعالیت‌ها و توانمندی‌های دریایی ایران منتشر شده است نیز چیز تازه‌ای در خود نداشت و تنها نتیجه‌ای که داشت آن بود که جامعه اسرائیل را دچار تلاطم کرده و باعث شد تا این تصور در آن به وجود آ‌ید که اسرائیل و منطقه به سوی یک جنگ پیش می‌رود.»
بحران داخلي در ارتش صهيونيست‌ها
طی دو ماه گذشته و برای اولین‌بار در دو دهه گذشته، جنبش جدیدی از سربازان ناراضي ارتش در مخالفت با كابينه راست افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو ظهور كرده كه فرماندهان خود را تهديد به ترك پست مي‌‌‌كنند. تاكنون هزاران سرباز و نیروهای ذخیره ارتش رژيم صهيونيستي بیانیه‌های مختلف اعتراضي منتشر كرده و قصد خود را برای امتناع از خدمت در ارتش در صورت تصویب برنامه‌هاي نتانياهو اعلام کرده‌اند. یکی از این بیانیه‌ها با امضاي بیش از 250 سرباز ذخیره بود که همگی از یگان عملیات ویژه ارتش بودند و دومین بیانیه مشابه، بیش از 500 امضاي سربازان و نيروهاي ذخیره را به همراه داشت كه همه از واحد 8200 ارتش بود. واحد 8200 ارتش رژيم صهيونيستي یک واحد اطلاعاتی و امنيتي همكار با آژانس امنیت ملی آمريكاست و امتناع از خدمت در آن اوج نارضايتي در بدنه نظاميان صهيونيستي نشان مي‌دهد. وبگاه 972mag كه به‌صورت تخصصي تحولات رژيم اسرائيل را پوشش مي‌دهد، در گزارشي آورده است كه تقریباً تمام واحدهای ارتش از جمله کماندوهای «سایرت متکل» و سایر نیروهای نخبه نظامي با یک شورش از درون رو‌به‌رو هستند. روزنامه صهیونیستی «مکور ریشون» نیز روز جمعه به ترس رژیم اشغالگر از افزایش توانمندی‌های نظامی ایران و حزب‌الله لبنان در مقابل انحطاط بازدارندگی تل‌آویو پرداخت و نوشت «اسرائیل، برای جنگ آماده نیست.»