kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

اولین کتاب داستان درباره آشوب‌های 1401 رونمایی می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

اولین کتاب در قالب داستانی با موضوع آشوب‌های پاییز 1401 با عنوان «اسم رمز» به زودی منتشر می‌شود.

نفیسه زارعی حبیب آبادی، نویسنده کتاب «اسم رمز» در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: این کتاب، طی هفته‌های آتی با برگزاری یک مراسم رونمایی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر خواهد شد.
وی که پیش از این کتاب «دوبنده خاکی» را هم نوشته بود، درباره چگونگی شکل‌گیری ایده نگارش کتاب «اسم رمز» با موضوع اغتشاشات 1401 توضیح داد: این ایده گروه رسانه‌ای آفاق مدیا بود که مجموعه‌ای از نیروهای جوان جهادی هستند که به عنوان رصدگر میدان، شاهد وقایع بودند. بعد از برخی حوادث مثل شهادت شهید آرمان علی‌وردی دوستان ما در این گروه پیشنهاد دادند که بازنمایی این وقایع در قالب هنر در بیاید تا ماندگار شود. در همان مقطع، ما یک سری کلیپ-مستندهای کوتاه برای سیما تولید کردیم که بازخورد مثبتی داشت. بعد به این نتیجه رسیدیم که بهتر است این روایت‌ها تبدیل به داستان شود و در نتیجه کتاب «اسم رمز» شامل هشت داستان کوتاه در ظاهر مستقل اما درواقع به هم پیوسته است تولید شد.
زارعی افزود: داستان‌های این کتاب، براساس خرده روایاتی که توسط شاهدان عینی برای پرونده‌های قضایی جمع‌آوری شده، اقتباس شده است. شخصیت‌ها عمدتا برمحور تخیل بوده اما وقایع مبتنی بر حقیقت هستند.
نویسنده «اسم رمز» یادآور شد: در این داستان‌ها شاهد مثال‌هایی آورده شده از جوانان و نوجوانانی که ناخواسته وارد جریان جنگ ترکیبی پاییز سال گذشته شدند و بعد از کش‌وقوس‌هایی متوجه می‌شوند که اسیر توطئه و فریب رسانه‌ای شدند که عموما از خارج کشور اتفاق می‌افتد و در داخل کشور هم توسط سلبریتی‌ها آتش آن شعله‌ور می‌شد.