kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
ستاد اجرایی فرمان امام وعده داد

ایجاد 400 هزار شغل تا پایان سال در مناطق محروم

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره)با بیان این‌که بنیاد برکت در سال جاری برنامه‌ریزی اجرای حدود ۱۳۰هزار طرح ‌اشتغال‌زایی با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر‌اشتغال و با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومان را در دستور کار خود دارد، گفت: این سرمایه‌گذاری معمولا از طریق ارائه تسهیلات تامین و پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، عارف نوروزی در مراسم اختتامیه ششمین‌گردهمایی مجریان طرح‌های ‌اشتغال‌زایی بنیاد برکت اظهار داشت: در سال گذشته موفق شدیم ۱۰۰هزار طرح ‌اشتغال‌زایی را با ۸۰۰۰ میلیاردتومان سرمایه‌گذاری در مناطق محروم اجرا کنیم که موجب ‌اشتغال‌زایی ۳۰۰ هزار نفر شد.
وی افزود: جامعه هدف طرح‌های ‌اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، مردم مناطق محروم هستند. ما کسانی که توانایی اجرای طرح‌های‌اشتغال‌زایی دارند را از طریق تسهیل‌گران شناسایی می‌کنیم و به آنها تسهیلات و آموزش می‌دهیم و قرارداد می‌بندیم.
محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت هم در این مراسم اظهار داشت: بنیاد برکت در سال گذشته ۱۰۱هزار طرح ‌اشتغالزایی اجتماع محور را در کشور ایجاد و عملاً تعهد ۳۰۰ هزار شغل ستاد اجرایی فرمان امام به شورای عالی‌اشتغال را محقق کرد.
وی افزود: ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه از طریق فرآیندهای تسهیل‌گری بنیاد برکت و ۷۰ میلیارد تومان هم منابع مردمی و قرض‌الحسنه برای ایجاد‌اشتغال از طریق خیرین جذب کردیم.
مدیرعامل بنیاد برکت افزود: بنا داریم توجه ویژه‌ای به زنجیره آبی (شیلات و اقتصاد دریا) و زنجیره سبز (بذر، کود، نهال و آموزش) داشته باشیم و ۳۰ هزار طرح را در این راستا اجرا کنیم همچنین در زمینه پوشاک اسلامی هم اقدامات حمایتی خوبی داشته و خواهیم داشت.