kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

آغاز دومين پویش مردمی مهربانی با حیات وحش

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی، دومین پویش مردمی محیط زیست استان تهران با عنوان پویش مهربانی با حیات وحش در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما‌، علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: پویش مردمی مهربانی با حیات وحش با هدف مشارکت و همکاری مردم در امر حفاظت از حیات وحش و زیستگاه‌های جانوری و گیاهی استان برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: این پویش‌ها به منظور فرهنگ‌‌سازی و استفاده از ظرفیت مردم و گروه‌های هدف با تاکید بر لزوم توجه بیشتر بر حفاظت از منابع زیستی و طبیعت و زیستگاه‌های جانوری در استان تهران اجرا می‌شود.
علیرضا مزینانی با بیان این‌که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸ گونه جانوری در قالب حدود ۴۵ جانور پس از بازپروری و امداد در زیستگاه‌های استان تهران رها‌سازی شده است، گفت: باید توجه داشته باشیم که محیط زیست و طبیعت متعلق به همه است و همه در قبال آن مسئولیت داریم و باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا این امانت به خوبی حفظ و به بهترین شکل به آیندگان منتقل شود و در این رابطه بتوانیم اهداف توسعه پایدار و اصل ۵۰ قانون اساسی را تحقق بخشیم.
علی امرالهی سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در حاشیه اجرای پویش مهربانی با حیات وحش گفت: احداث آبشخور و ضد عفونی آبشخور‌های قدیمی و کاشت گونه‌های خاص و بومی در مناطق تحت مدیریت در سطح استان برای ارتقای سطح حفاظت از حیات وحش و بالابردن سطح پوشش گیاهی از اهداف این پویش است.
وی با بیان این‌که تعدادی پرنده شکاری نیز در طبیعت رها‌سازی شد و اقداماتی از قبیل بهره‌برداری از آبشخور‌های جدید و ضد عفونی آبشخور‌ها نیز انجام شد، افزود: با توجه به این‌که در فصل زاد و ولد حیات وحش قرار داریم از شهروندان تقاضا داریم در اقداماتی که باعث حفظ زیستگاه و حیات وحش می‌شود با محیط زیست در قالب پویش مهربانی با حیات وحش همکاری داشته باشند.
نخستین پویش مردمی محیط زیست استان تهران با عنوان پویش مردمی بی‌زباله از ۷ اردیبهشت با پاک‌سازی حاشیه مسیر رودخانه جاجرود از سد لتیان تا سد ماملو آغاز شد و تا پایان شهریور امسال در دیگر مناطق مختلف استان تهران ادامه خواهد داشت.