kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸

مرندی: توان غرب برای تحکیم سیاست‌های خود به سایر کشورها در حال کاهش است

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: توان غرب برای تحکیم سیاست‌های خود به دیگر کشورها رو به کاهش است و این کاهش به طور خاص در کشورهای بزرگ دیده می‌شود.
 
 
 
محمد مرندی، کارشناس مسائل بین‌الملل طی گفت‌وگویی درخصوص اهداف و اهمیت سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ‌اندونزی اظهار داشت: کشو‌ر ‌اندونزی نزدیک به ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و کشور بزرگ و مهمی در آسیا به حساب 
می‌آید.
وی با بیان اینکه ‌اندونزی یک کشور آسیایی و مسلمان محسوب می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر این کشور رشد و توسعه اقتصادی بالایی را تجربه کرده است.
این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: امروز با توجه به رشد اقتصادی سال‌های اخیر کشورهایی چون هند، چین، روسیه، ‌اندونزی، برزیل و برخی دیگر از کشورها، می‌توان بسیاری از نیازهای داخلی کشور که در گذشته عموماً جهت تامین آنها به سمت کشورهای غربی مراجعه می‌شد را در کشورهای آسیایی و شرقی یافت.
مرندی افزود: به عبارت دیگر کشورهای آسیایی و شرقی امروز می‌توانند بازار صادراتی مناسبی برای کالاها و محصولات ایرانی به حساب آیند.
وی بیان کرد: با افول نسبی کشورهای غربی و گرفتار شدن آنها به بحران‌های مختلف بین‌المللی هم با روسیه، هم با چینی‌ها و برخی دیگر از کشورها، امروز قدرت مانور جمهوری اسلامی ایران به شدت افزایش پیدا کرده است.
این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: توان غرب برای تحکیم سیاست‌های خود به دیگر کشورها رو به کاهش است و این کاهش به طور خاص در کشورهای بزرگ دیده می‌شود.
به گزارش ایرنا‌، مرندی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید از این فرصت ایجاد شده در نظم نوین بین‌المللی استفاده کنیم تا هم به توسعه و رشد هرچه بیشتر کشور خودمان و هم به تضعیف هرچه بیشتر نظام تحریمی غرب بپردازیم.