kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

«شهریه» مدارس غیردولتی تا پایان خرداد اعلام می‌شود

رئیس‌سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: استان‌ها در حال بارگذاری مستندات مربوط به شهریه هستند و پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان خردادماه انجام شود.

 


به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در مورد شهریه مدارس غیردولتی اظهارداشت: استان‌ها در حال بارگذاری مستندات مربوط به شهریه هستند و به محض اتمام بارگذاری، در استان تایید و مجوز افزایش یا کاهش شهریه صادر خواهد شد؛ پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان خردادماه انجام شود. محمودزاده افزود: پیش‌ثبت‌نام‌ها نیز در برخی مدارس زودتر آغاز شده است؛ در مدارس غیردولتی پیش‌ثبت‌نام از ماه‌های گذشته شروع شده بود و شهریه آنها نیز به صورت علی‌الحساب و ‌اندازه شهریه سال تحصیلی جاری محاسبه می‌شود. وی با تاکید بر نظارت استان‌ها بر روند تعیین و دریافت شهریه بیان داشت: مردم می‌توانند شکایات خود را به صورت سامانه‌ای اعلام کنند. همچنین مدارسی که شهریه خارج از عرف دریافت می‌کنند قطعا مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با ‌اشاره به سقف شهریه ۳۸ میلیونی در سال گذشته گفت: فعلا مبنای شهریه همین مقدار است تا زمانی که براساس الگوها، شهریه جدید تعیین شود. همچنین موسسان نیز باید همراهی کنند چرا که با دریافت شهریه‌های خارج از عرف، آبروی سایر مدارس را نیز خواهند برد.
محمودزاده عنوان کرد: طبق الگویی که به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده و از اواخر خرداد امسال اجرایی می‌شود، افزایش دستمزدها، نرخ اجاره‌بها و سایر عناصر تاثیرگذار در شهریه بررسی خواهد شد. البته متناسب با الگو از حیث لحاظ کردن سقف اجاره‌بهای استعلامی از مراجع ذی‌صلاح، حق‌الزحمه معلمان، مربیان و سایر کارکنان و تعیین میانگین پرداختی به آنها، به استانها تفویض اختیار لازم داده شده است.