kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۵۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲  
 
* در مسير آزادسازي خرمشهر علاوه‌بر شهادت حدود 6هزار رزمنده، تعداد قابل توجهي از سرداران و فرماندهان نيز آسماني شدند. شهيد حسين قجه‌اي فرمانده گردان سلمان از تيپ محمدرسول‌الله‌(ص) یكي از نام‌آورترين سرداران راه آزادسازي خونين‌شهر است. او و نيروهايش در يكي از سخت‌ترين ميادين عمليات الي بيت‌المقدس روي جاده اهواز- خرمشهر مي‌جنگيدند و با رشادت در برابر انبوه آتش دشمن مقاومت مي‌کردند. آورده‌اند وقتي شهيد همت از حسين قجه‌اي مي‌خواهد به عقب برگردد او پاسخ مي‌دهد: گرداني را كه بچه‌هايش شهيد و مجروح شدند چگونه در اين قتلگاه رها كنم و برگردم عقب؟ نه حاجي شما برگرد عقب ما به ياري خدا مقاومت مي‌كنيم. بعد از چند ساعت که حلقه محاصره شکسته شده و نیروها به مواضع گردان سلمان می‌رسند، حتي يك نفر از گردان سلماني‌ها زنده نمانده بود. خود حسين قجه‌اي هم در آخرين لحظات به شهادت رسيده بود.
مالکی
* چه سرّی است که اصلاح‌طلبان همواره از یادآوری وجود دشمن خارجی آزرده خاطر می‌شوند. علتش شاید این باشد که این جریان سیاسی همیشه مخرج مشترک‌های زیادی با براندازان پیدا می‌کند و آخرین آن هم سینه‌زنی مشترک زیر پرچم شیادانه «زن، زندگی، آزادی» بود، به نحوی که بیراه نیست اگر بسیاری از اصلاح‌طلبان را بازوی این آشوب در داخل بدانیم.
 سجادیان
*روزنامه اعتماد از نشریات زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان با هدف وارونه‌نمایی نوشته است، نیروهای ارزشی و اصولگرا دشمنان خارجی ایران را ر‌ها کرده و تمام تمرکز خود را بعضا بر تضعیف و نابودی اصلاحات و اصلاح‌طلبان گذاشته‌اند.ولی ماجرای برجام یکی از ده‌ها مثالی است که نشان می‌دهد این اصلاح‌طلبان بودند که با تغافل از دشمن خارجی، فقط به جنگ و جدلی رسما فرسایشی با داخلی‌ها برخاستند و در حالی که با دشمن خارجی، دوستانه کنار رودخانه قدم می‌زدند و منتقد داخلی را به جهنم حواله می‌دادند! حتی پس از خروج آمریکا از برجام و پیمان‌شکنی اروپایی‌ها، باز هم عامل اصلی شکست برجام را داخلی‌ها می‌دانستند!
بابایی
* مصاحبه زنده بانوی خبرنگار با رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب امسال‌، در حقیقت یک تودهنی بزرگ به کسانی بود که جمهوری اسلامی را ناجوانمردانه با طالبان مقایسه می‌کنند و این نظام را مخالف پیشرفت و تحصیل زنان می‌نامند. این تو دهنی آنجایی قشنگ‌تر شد که در آخر مصاحبه رهبری از زنان نویسنده ایرانی تعریف کردند.
محلاتی
* وقتی رهبر انقلاب با دقت زیاد کتابخوانی را دنبال می‌کنند و با وجود مشغله فراوان 3 ساعت تمام برای بازدید از نمایشگاه کتاب وقت می‌گذارند یعنی این موضوع یک موضوع خیلی جدی است. بنا بر این برای کارهای جدی دنبال وقت خالی نباشیم، وقتمان را خالی کنیم. کتاب خواندن، فقط تفریح نیست اما اگر فقط تفریح هم بود بهترین تفریح‌ها بود.
غضنفری
* گزارش‌هایی تایید نشده در رسانه‌ها‌، حکایت از این دارد که ممکن است در هفته‌های ‌پیش‌رو، نخستین بخش از جت‌های جنگنده سوخو-۳۵ که ایران به روسیه سفارش داده، به کشورمان تحویل شود. ورود قریب‌الوقوع هواپیماهای سوخو-۳۵ به ایران، بدون شک در نیروی هوایی ایران، یک نقطه عطف خواهد بود‌، چرا که هیچ جنگنده‌ جدیدی در چند دهه گذشته، به نیروی هوایی ایران وارد نشده است. 
عمرانی
* غزه این باريكه ۳۶۰ كيلومتر مربعي در فلسطین ‌اشغالی بارها مورد هدف حمله وحشیانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته، اما شكست‌ناپذير‌تر شده است. واقعیت این است مردمي را كه تا اين حد به بمباران‌هاي رژيم كودك‌كش نزديكند اما نمی‌ترسند، نمی‌توان شكست داد. به همین جهت نشریه اسرائیلی‌ هاآرتص اخیرا نوشته است‌، ما نمی‌دانيم چگونه جنگ‌هاي خود را پايان ببريم و دستاورد تعبير كنيم تا به شكست تفسير نشود.
دوستی
* سه سال قبل بود كه با واسطه‌گري ترامپ پيمان صلح آبراهام امضا شد و قرار بود طبق اين پيمان چند كشور عربي از جمله عربستان، اسرائيل را به رسميت بشناسند. ولي الان عربستان از یک سو تصمیم به احیای رابطه خود با ایران را گرفته و از طرفی دیگر ميزبان رئيس جمهور چين و محمود عباس است تا در مورد امنيت فلسطين و آرمان فلسطين صحبت بکنند. چه خوب همه چیز بر سر آمریکا و اسرائیل خراب می‌شود.
توحیدی
* پس از بازگشت پسـر آخرین دیکتاتور تاریخ ایران از اسـرائيل، چنديـن نفـر از نماينـدگان كنسـت در بيانيه‌اي اعلام کرده‌اند آذربايجان ايران بايد از ايران تجزيه شـده و دولت مستقل خود را داشته باشد. در این گندی که ربع پهلوی احمق به وجود آورده اپوزيسـيون سـعي دارد بـه مـردم ايران چنين القا كند كه اسـرائيل فقط دشـمن حاكميت ايران اسـت و با خود ايران هيچ مشـكلي ندارد! اما واقعیت این است که تمـام تلاش اپوزيسـيون با همين بيانيه نمايندگان ‌اشـغالگر رژيم صهيونيسـتي به باد رفت. البته شاهزاده کندذهن پهلوی در بيانيه‌اي ملتمسانه سعي كرده اين اقدام نمايندگان را جداي از حاكميت اسـرائيل جلوه دهد. گويا نمايندگان كنسـت جزئى از حاكميت نامشـروع اسـرائيل محسوب نمی‌شوند! تاریخ نشان داده خانـدان پهلـوي علاقـه شـديدي بـه ايران‌فروشـي آن هم بدون هيـچ جنگي دارند.
عابدینی
* کشف حجاب در محیط مصلی و در جریان نمایشگاه کتاب، با خود چند پیام دارد اول اینکه عده‌ای با پررویی اصرار بر بی‌بند و باری دارند. دوم اینکه خطر استحاله شدن انقلاب و دستاوردهای آن بیخ گوش ماست و رگه‌های آن تا مصلای تهران که همین چند هفته پیش، صحنه با شکوه حضور میلیونی نمازگزاران عیدفطر بود هم رسیده است. امیدواریم با این پیام‌ها مسئولین امر نسبت به وظایف سنگینی که به عهده گرفته‌اند عامل باشند. 
جهاندار
* بعد از انتشار تصاویر دانشکده هنرهای زیبای تهران، رئیس ‌دانشگاه تهران گفته است: «با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که دانشجویان در حال سیگار کشیدن بودند و مواد مخدر نداشتند.» باید ابتدا از رئیس‌‌دانشگاه تهران تشکر کنیم که اطلاع داده دانشجویان تنها سیگار می‌کشیدند و ظاهرا گل و شیشه و کوکائین نبوده اما چرا به رغم وجود قانون درخصوص میزان پوشش و حدود شئونات دانشجویان در دانشگاه‌ها، شاهد بی‌انضباطی گسترده در دانشگاه‌های مطرح و بزرگ کشور هستیم؟ همه پذیرفته‌شدگان کنکورهای سراسری در فرآیند ثبت‌نام دانشگاه، با پذیرش قوانین دانشگاه مربوط دانشجو می‌شوند. حال اگر دانشجویی به تعهداتش پایبند نباشد بدیهی‌ است که باید پاسخگوی بی‌قانونی خود باشد. 
جلالیان 
* متأسـفانه با وجود اعلام امكان استفاده از بن كتاب به شـكل حضوري در نمايشگاه كتاب هيچ غرفـه اي نپذيرفت كـه از بن اسـتفاده كنيـم. اي كاش يا مسـئولان اعلام نمی‌كردند يا هماهنگي بيشتر بود. 
پیری
* با مطالعه بعضی از پرونده‌های طلاق نتیجه گرفته‌ام هرچند ازدواج بايد عاقلانه باشد ولی توسط احساس قوي نيز بايد حمايت بشود. يك دليل منطقي مي‌تواند هر كسي را به هر چيزي قانع كند ولي يك دليل منطقي نمی‌تواند احساس توليد كند و زندگی مشترک را گرما ببخشد. وقتي کسی فقط از ازدواج عقلاني حرف مي‌زند در واقع می‌خواهد آنقدر خودش را سرگرم استدلال‌هاي عقلاني كند كه نداشتن احساس را نديده بگيرد و اين يك خودفريبي بزرگ است. 
واحدی
* در اينكه پزشك خانواده طرحي لازم براي كشور است، شكي نيست. چرا که اجراي صحيح آن به كاهش هزينه‌ها، حفظ سلامتي مردم و همچنين پيشگيري از پيشرفت بيماري‌ها بسيار كمك خواهد كرد؛ اما مهم آن است كه اين برنامه درست اجرا شود. اجراي ناقص آن گرفتاري‌هايي را به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال حدود ۱0 سال از اجراي اين برنامه در دو استان فارس و مازندران مي‌گذرد. اما همچنان چالش‌هايي را در اين دو استان شاهد هستيم.
بلباسی