kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
عراق؛ مقصد بعدی سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی

شمخانی: نگاه دولت سیزدهم ایجاد «منطقه قوی» است

دبیر شورای عالی امنیت ملی به‌منظور رفع چالش‌های امنیتی و اجرای توافقات اقتصادی به عراق سفر خواهد کرد.
 
 
 
 
عراق به‌عنوان دومین شریک تجاری ایران، مقصد بعدی سفر دریابان شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از چین و امارات است.
نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نوشت: حفظ و ارتقاء مبادلات تجاری بیش از 10 میلیارد دلاری با عراق نیازمند رفع برخی چالش‌های امنیتی تحمیل شده به روابط دو کشور، تسریع در اجرای توافقات اقتصادی و روان‌تر شدن همکاری‌های بانکی است.
شمخانی هفته گذشته به‌منظور دیدار و رایزنی با مقامات امارات به ابوظبی سفر کرده بود.
در این سفر محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس‌سازمان اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات و دستیار وزیر امور خارجه در امور کشورهای حوزه خلیج‌فارس، شمخانی را همراهی می‌کنند.
وی پیش از ترک تهران گفت: نگاه دولت سیزدهم به همکاری‌های منطقه‌ای که در چارچوب دیپلماسی همسایگی در حال پیگیری است، ایجاد «منطقه قوی» است.
شمخانی افزود: درصورتی‌که همه کشورهای منطقه به این باور برسند که تنها با تلاش برای ایجاد منطقه قوی می‌توانند به ثبات و امنیت پایدار دست پیدا کنند، می‌توان به شکل‌گیری تحولات جدید در روابط دو و چندجانبه در منطقه امیدوار بود.
وی ادامه داد: اشتراکات اقتصادی، سیاسی و امنیتی متعددی میان دو کشور وجود دارد که لازم است برای تقویت آن، رایزنی مستمر میان مقامات عالی ایران و امارات متحده عربی ادامه داشته باشد.