kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
سخنگوی وزارت صمت خبر داد

تمدید زمان ثبت‌نام خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه

سخنگوی وزارت صمت از تمدید زمان ثبت‌نام در سامانه خرید خودروهای داخلی تا ۲۹ اسفند خبر داد.
 
 
 
 
به گزارش  کیهان، امید قالیباف درباره ثبت‌نام خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه در نشست خبری گفت: زمان ثبت‌نام در سامانه برای خرید خودروهای داخلی حداقل یک روز، یعنی تا 29 اسفند تمدید شد. از کسانی که مراجعه کردند و نتوانستند ثبت‌نام کنند عذرخواهی می‌کنم‌. قول می‌دهیم تا نفر آخری که حساب وکالتی 100 میلیون تومانی دارد زمان برای ثبت‌نام باشد.
او با بیان اینکه این سامانه برای افرادی که حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی باز کردند و لیست آن‌ها از بانک عامل رسیده بود، طراحی شده بود، افزود: اما نه تنها این افراد بلکه خیلی افراد دیگر هم وارد سامانه شدند. در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ میلیون نفر وارد شدند اما این سامانه برای یک میلیون نفر طراحی شده بود. البته تا ظهر دیروز۳۶۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند. نکته دیگر اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ هزار حمله و از ابتدای فعالیت 74 هزار حمله به این سامانه صورت گرفته است.
متقاضیان ساعت خلوتی ثبت نام کنند
سخنگوی وزارت صمت تصریح کرد: باتوجه به افزایش بار ترافیکی سامانه esalecar.ir شرکت راهبر ظرفیت را افزایش داده تا وقفه در زمان ثبت‌نام خودرو اتفاق نیفتد. در حال حاضر همزمان ۱۲۰ نفر می‌توانند وارد سامانه شده و ثبت‌نام خود را انجام دهند. چنانچه متقاضیان ساعت غیرپیک را جهت ثبت‌نام خود انتخاب کنند، مدیریت سامانه بهتر خواهد شد. قالیباف در پاسخ به سوالی درباره وضعیت افرادی که حساب وکالتی خود را به نفع سازمان حمایت نکردند، گفت: با توجه به اینکه زمان فروش ایران خودرو به طرح تخصیص یکپارچه خودرو نزدیک بود عده‌ای فکر کردند با همان حساب وکالتی می‌توانند ثبت نام کنند و آن را به نفع سازمان حمایت تغییر ندادند. این موضوع مشکل ایجاد کرده و این افراد حذف شدند. البته برای حدود ۹۰۰ نفر بانک اشتباه کرده و زمان گزارش‌دهی استعلام درست نداده که برای آن‌ها اقدامات لازم انجام می‌شود و می‌توانند ثبت‌نام کنند.
او توضیح داد: در این طرح ۵۱ مدل خودرو به ۹۰۰ هزار نفر تعلق خواهد گرفت اما در پایان بهار آینده برای خودروهایی که تقاضای آنها متعادل و کم است یک بار دیگر از طریق طرح یکپارچه خودرو ثبت نام به عمل خواهیم آورد. بر این اساس افرادی که نتوانستند در این طرح ثبت نام کنند در پایانه خرداد ماه سال آینده می‌توانند یک بار دیگر شانس خود را برای ثبت نام برخی خودروها امتحان کنند.
گفتنی است، بر اساس اعلام وزارت صنعت، 50 درصد عرضه خودرو در طرح یکپارچه تخصیص خودرو به مادران مشمول قانون جوانی جمعیت خواهد بود که البته برای این متقاضیان نیز داشتن حساب وکالتی الزامی است.
تخصیص خودروهای وارداتی به ۳۴ هزار نفر
همچنین مهدی ضیغمی؛ مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت در نشست خبری با اشاره به ثبت‌نام بیش از 120 هزار نفر در طرح واردات خودرو، گفت: در عمل با توجه به اشتباهات افراد و همچنین اشتباهات بانک‌ها در وکالتی کردن حساب‌ها، در مجموع برای حدود 34 هزار نفر اولویت‌ها مشخص و به آنان اعلام شده است.
وی افزود: حدود 15 درصد متقاضیان در بحث وکالتی کردن شماره حساب‌هایشان دچار اشتباه شدند اما برای افرادی که اعتراض دارند امکان مکاتبه و نامه‌نگاری و تحویل آن به  دبیرخانه وزارت صمت یا تماس با سامانه 124 با درج کد ملی، شماره تلفن همراه و مشکل پیش‌آمده وجود دارد.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت ادامه داد: در موضوع انصرافی ها، با بانک‌ها در تماس بودیم و فهرست انصرافی ها نیز به بانک‌ها اعلام شد. با این حال برخی بانک‌ها همکاری لازم را در زمینه رفع مسدودی حساب افراد نداشتند اما تعهد دادند که از دیشب کار را به انجام برسانند.
ضیغمی افزود: فرآیند عرضه 1108 دستگاه خودرو از برند چانگان (شامل 240 دستگاه چانگان تیپ 2 و 868 دستگاه چانگان تیپ 3) که در کشور موجود بوده یا به سمت بنادر کشورمان بارگیری شده‌اند از دیشب آغاز شده است. همچنین 300 دستگاه خودروی النترا، مجوزهای سازمان ملی استاندارد و گمرک را دریافت کرده‌اند اما به دلیل فاصله اندک باقی مانده تا عید، پس از تعطیلات نوروز و از پنجمین روز سال جدید عرضه آنها انجام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: تا دیروز از 11 شرکت از جمله شرکت‌های چانگان، دانگ فنگ، کیا، هیوندایی، سانگ یانگ، نیسان، جتا، فیات، سئات، تویوتا، میتسوبیشی، اپل و داچیا اقدام به ثبت سفارش خودرو شده است و باید گفت به جز خودروهای آمریکایی و فرانسوی، در سایر خودروسازان جهانی امکان صادرات خودرو به کشور وجود دارد و ثبت سفارشات آنها انجام شده یا در مرحله ثبت سفارش هستند یا نمونه‌های خودروی آنها وارد کشور شده است.
 اعلام قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو‌ها
 بعد از تعطیلات
همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، «سپهر دادجوی توکلی»؛ مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: در فروردین امیدواریم شاهد ابلاغ جزییات دستورالعمل شورای رقابت به نهاد‌های متولی ابلاغ قیمت خودرو باشیم. به محض تشکیل جلسه نهایی و پایان یافتن جلسات در خصوص این موضوع قیمت نهایی خودرو توسط دستگاه مربوطه اعلام می شود.