kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از امروز

 
 
رئیس‌مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ورود سامانه جدید بارشی از امروز، احتمال خیزش گردوخاک در ۱۱ استان و کاهش دما در دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور خبر داد.
صادق ضیائیان به ایسنا گفت: یکشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، همدان و قزوین سبب بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر باعث بارش برف می‌شود.
ضیائیان تاکید کرد: این وضعیت جوی دوشنبه در شمال غرب، غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر همچنین دامنه‌های جنوبی البرز رخ خواهد داد. به گفته وی، در روز دوشنبه در برخی نقاط سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. این کارشناس هواشناسی افزود: سه‌شنبه به جز استان سیستان و بلوچستان و چهارشنبه به جز جنوب استان‌های فارس و بوشهر در سایر مناطق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان ادامه داد: از دوشنبه تا چهارشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش دما رخ خواهد داد.