kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
آیت‌الله مکارم شیرازی:

آمریکا جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ترس آمریکا از نیروی ایمان ما مانع از حمله نظامی آنان شده ‌است، گفت: به همین دلیل همواره دم از گزینه نظامی می‌زنند اما جرأت اجرایی کردن آن را ندارند.


به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در جمع نخبگان سایبری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ترس دشمن از نیروی ایمان مسلمانان، اظهار داشت: آمریکا همواره دم از گزینه نظامی می‌زند اما جرأت حمله ندارد زیرا آنها از نیروی ایمان مسلمانان می‌ترسند.
وی با اشاره به شیوه مبارزه اسلام از صدر اسلام تاکنون، گفت: در صدر اسلام قدرت به واسطه کثرت نفرات بدست می‌آمد و هر لشکری که نفرات بیشتری داشت معمولا پیروز بود زیرا اسلحه‌های آن زمان ابتدایی بودند و  نیروی برتر برای لشکر پرجمعیت‌تر بود.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اسلام توازن قوا در جنگ‌‌ها و محاسبات نظامی مرسوم را برهم زد، ابراز داشت: اسلام کاری کرد که 20 نفر از مسلمانان می‌توانند بر 200 نفر از مشرکان پیروز شوند یعنی قدرتشان 10 برابر  است.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مسلمانان همواره با اتکا به ایمان و عقیده خود پیروز و یا شهید می‌شوند، افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان ما حاضر بودند روی مین بروند و جان خود را فدا کنند اما سربازان دشمن به زور به جبهه آمده بودند و از ترس جان فرار می‌کردند. حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بر اهمیت حفظ و تقویت نیروی ایمان تأکید کرد و گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند هیچ ترسی از دشمنان نخواهیم داشت و الحمدلله نیروی دفاعی و صنایع نظامی ما نیز روز به روز پیشرفت می‌کنند و با به‌کارگیری این ابزار‌ها در سایه ایمان به خدا همواره موجب پیروزی ما خواهد شد.
وی با اشاره به حوادث عراق، بیان داشت: دیدیم که با فتوای مرجعیت شیعه در عراق معادلات تغییر کرد و گروه‌های زیادی برای مقابله با تکفیری‌‌ها به صحنه آمدند؛ ایمان و استقامت وجه تمایز این افراد با سربازان زمان صدام است.