kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

رسیدن به سهمیه المپیک از راه لیگ ملت‌های والیبال آسیا

 
 
مشاور فنی تیم‌های ملی والیبال گروه ایران در انتخابی المپیک ۲۰۲۴ را سخت دانست و معتقد است تیم ملی باید به کسب سهمیه از طریق لیگ ملت‌ها تمرکز کند.
مراسم قرعه‌کشی مسابقات والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۴ برگزار شد و ۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند. تیم ملی ایران در گروه بسیار سختی قرار گرفته و با برزیل، ایتالیا، کوبا، اوکراین، آلمان، جمهوری چک و قطر هم‌گروه است. با توجه به اینکه از هر گروه تنها دو تیم سهمیه المپیک کسب می‌کنند تیم ملی کار سختی برای رسیدن به المپیک پاریس از این راه دارد.
مصطفی کارخانه، مدیر تیم‌های ملی والیبال به گروه ایران در انتخابی المپیک اشاره و بیان کرد: گروه فوق‌العاده سختی داریم. به نظرم سخت‌ترین گروهی است که ایران تا به حال در انتخابی المپیک داشته است. به هر حال این اتفاق افتاده است. باید پذیرا باشیم و با برنامه‌ریزی، تلاش و کار بیشتر جبران کنیم. نمی‌توانیم معترض باشیم که گروهمان سخت است پس باید ذهن و نگرش خود را تغییر بدهیم و با سخت کوشی بیشتر تلاش کنیم.
او با بیان اینکه شاید شانس ایران در انتخابی المپیک کم باشد، ادامه داد: وقتی شانس صعود خود را بالا بدانیم، بیشتر هم تلاش می‌کنیم. بنابراین باید این شانس را بالا بدانیم. المپیک دو سال دیگر است و شانس دیگری هم در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ داریم.
کارخانه ادامه داد: معتقدم باید روی لیگ ملت‌ها تمرکز کنیم. شاید در این انتخابی المپیک سهمیه نگیریم اما می‌تواند دیدارهای تدارکاتی خوبی برایمان باشد. بازی کردن در کنار تیم‌های بزرگ دنیا تجربه خوبی برای بازیکنان ماست. این مسابقات می‌تواند محک تیم ملی باشد و اصل کار را برای لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ قرار بدهیم.
او در مورد دعوت دوباره محمد موسوی به تیم ملی گفت: اگر قرار است در عرصه‌های بین‌المللی موفق‌تر باشیم باید از تمام ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم. امیر غفور و محمد موسوی سرمایه‌های ما هستند واگر قرار است در حد المپیک باشیم باید از این بازیکنان استفاده کنیم. کادر فنی ما تصمیم درستی گرفته است. البته نباید در تمام مسابقات این بازیکنان را فرسوده کنیم.