kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
 ولایتی در جمع خبرنگاران:

ایران به کمک‌های خود به سوریه و عراق ادامه می‌دهد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران روابط طولانی با سوریه، لبنان و عراق داشته و دارد، قطعاً به کمک‌های خود بر اساس قوانین بین‌المللی و خواست دولت‌های آنها ادامه خواهد داد.


علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با وزیر سابق خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در رابطه با ارزیابی خود از مذاکرات هسته‌ای، ترور دانشمندان هسته‌ای و افشای برخی اطلاعات مربوط به این بخش گفت: ایران از جاسوسی و افشای اطلاعات خود ابراز نگرانی کرده و این امر موجب شهادت دانشمندان هسته‌ای شده است. همچنین امروز شاهد این هستیم که مذاکرات با 1+5 به مراحل حساسی رسیده و باید در این رابطه مسائل گفته شده مورد توجه قرار گیرد.
وی تأکید کرد: وزیر خارجه سابق فرانسه در این دیدار بر اینکه ایران یکی از بانفوذترین کشور‌‌ها در منطقه است، تأکید داشت و کشور ما را مقتدر و دارای آرامش و امنیت کامل دانست و اعلام کرد که این بحث می‌تواند کمک بزرگی برای مقابله با تروریسم در منطقه باشد.
ولایتی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران روابط طولانی با سوریه، لبنان وعراق داشته و دارد قطعاً به کمک‌های خود بر اساس قوانین بین‌المللی و خواست دولت‌های آنها ادامه خواهد داد و این را جزو وظایف خود می‌داند.
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی که پیرامون برداشته شدن تحریم‌‌‌ها از سوی بریتانیا پرسیده شد، گفت: اینکه برخی کار‌‌ها در این رابطه از سوی برخی محافل آغاز شده، مانند دادگاهی که در اروپا حکم به آزاد شدن برخی اموال افراد و سازمان‌های ایرانی داده است، نشان می‌دهد که آنها به حقانیت ادعاهای ایران پی برده‌اند و ایران کشوری است که سال‌‌‌ها به تحریم‌های تحمیلی عادت کرده و این موضوع را تحمل کرده است. ولایتی اضافه کرد: کسانی که خواستار این هستند که ایران از مواضع خود عقب‌نشینی کند باید بدانند ایران از مواضع اصولی خود عدول نکرده و نخواهد کرد.
 به گزارش فارس وی تصریح کرد: طرف مقابل به این نتیجه رسیده است که بیش از این نمی‌تواند از امتیاز داشتن رابطه خوب با ایران محروم شود.