kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
پس از افشای حمایت دولت‌های عربی از داعش صورت گرفت

مقام بحرینی: ایران با داعش و القاعده ارتباط دارد!

یک عضو مجلس شورای بحرین دوشنبه در جریان شرکت در مراسم سمینار گفت‌وگوی پارلمانی در ایتالیا اتهامات وارده به دولت‌های عربی درباره حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه را به نوعی به ایران نسبت داد.


به گزارش فارس، «خالد بن خلیفه آل خلیفه» رئیس کمیسیون امور[سیاست] خارجی و دفاع و امنیت در مجلس شورای بحرین اتهامات وارده به چند کشور عربی درباره ارتباط با گروه‌های تروریستی در منطقه را که معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز پنجشنبه گذشته به آن تصریح کرد، به ایران نسبت داد.
این عضو خاندان حکومتی در بحرین در خلال شرکت در سمینار گفت‌وگوی پارلمانی که جمعیت پارلمانی «ناتو» با همکاری پارلمان ایتالیا در این کشور برگزار کرد، این اتهام را به هنگام طرح موضوع سوریه مطرح کرد و مدعی شد که «نشانه‌های بسیاری، ایران را به [گروه‌های تروریستی] «القاعده» و «داعش» مرتبط می‌کند!
بحرین در حالی این اتهام را متوجه ایران می‌کند که «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه «هاروارد» از حمایت متحدان آمریکا از جمله عربستان، امارات و ترکیه از گروه‌های مسلح در منطقه علیه نظام سوریه انتقاد کرد.
روزنامه بحرینی «الوسط» با نقل این خبر از زبان خالد بن خلیفه آل خلیفه، ادامه داد که ایران اقدام به تحریک عناصر مذهبی در منطقه می‌کند! وی در پایان، رهایی یافتن از شرایط و عواملی را خواستار شد که سبب پیدایش و رشد گروهک تکفیری داعش شده است اما به حمایت‌های همه‌جانبه کشورش، عربستان، امارات و قطر به همراهی ترکیه، از گروهک‌های تروریستی اشاره‌ای نکرد.
گفتنی است خالد بن خلیفه یکی از اعضای خاندان سلطنتی در بحرین و تحصیل‌کرده انگلیس می‌باشد.
ادعاهای این مقام بحرینی در حالی است که تحلیلگران غربی نیز اعتراف کرده‌اند اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی نبود، داعش در ادامه پیشروی‌های خود بغداد را نیز تصرف کرده بود و این ایران بود که با حمایت‌های خود از ارتش و نیروهای مردمی عراق، تروریست‌های مورد حمایت اغلب کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به عقب‌نشینی وادار کرد.